کارشناس مسؤول اداره حیات وحش اداره‌کل محیط زیست
کارشناس محیط زیست مازندران با بیان اینکه هنوز روزانه محیط‌بانان برای حفاظت از گونه‌های جانوری هدف گلوله تفنگ‌های متخلفان قرار می‌گیرند، می‌افزاید: باید یک ابزار و ساز و کاری شکل بگیرد که مردم حاکمیت محیط زیست بر پرندگان را بپذیرند.
کد خبر: ۸۹۴۱۸۷۲
|
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، کارشناس محیط زیست مازندران با بیان اینکه هنوز روزانه محیط‌بانان برای حفاظت از گونه‌های جانوری هدف گلوله تفنگ‌های متخلفان قرار می‌گیرند، می‌افزاید: باید یک ابزار و ساز و کاری شکل بگیرد که مردم حاکمیت محیط زیست بر پرندگان را بپذیرند.

وی البته به این نکته نیز اشاره می‌کند که ایجاد دامگاه‌ها سفیدی‌هایی نیز داشته است؛ خیلی از مغازه‌ها، مجتمع‌ها و تشکل‎ها نام همین دامگاه‌ها را بر خود نهاده‌اند اما در عین حال می‌بینیم که عده‌ای به بهره‎برداری غیرمجاز از دامگاه‌ها پرداخته‌اند.

کارشناس مسؤول اداره حیات وحش اداره‌کل محیط زیست بیان کرد: در سایر مناطق به این شکل و دسته‌جمعی به شکار نمی‌روند، اینکه عده‌ای هم‌زمان به‌صورت گروهی و آن‌هم به‌عنوان مثال در 100 تالاب و آببندان با خاصیت قرق‌شکنی حاضر شوند، حجم عظیمی را تشکیل می‌دهند و آن‌هم در زمانی که تنها 10 محیط‌بان در همان مناطق داریم.

وی افزود: در این شرایط به‌نظر می‎رسد که صیادان چند گونه از پرندگان که در بقای آنها مشکلی ایجاد نمی‌کند را در حد متعارف و با روش‌های سنتی صید کنند و گونه‌های حمایت‌شده را صید نکنند.

ربیعی تصریح کرد: می‌خواستیم با دامگاه‌داران به تفاهم برسیم، با آنها صحبت کردیم اما گویا هر چه شناخت آنها از پرندگان بیشتر شد، بیشتر به دنبال گونه‌های مهم رفتند به‌طوری که از آنها غاز پیشانی سفید، اردک سر سفید و اردک بلوطی گرفتیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها