دبیر اجرایی جشنواره ملی شعر آیات در استان لرستان مطرح کرد:

داوری آثار جشنواره ملی «شعر آیات» توسط ۹ نفر از داوران ملی

دبیر اجرایی جشنواره ملی شعر آیات در استان لرستان گفت: 9داورملی آثار شرکت‌کنندگان در جشنواره شعر آیات را قضاوت می کنند.
کد خبر: ۸۹۴۱۹۱۳
|
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ، منصور احمدی، مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، در رابطه با برگزاری جشنواره ملی شعر آیات، به میزبانی این اداره‌کل در دی ماه سال جاری، اظهار داشت: پوستر و فراخوان شرکت در جشنواره ملی آیات با موضوع شعر، طراحی و در سراسر کشور توزیع شده است.

وی بازآفرینی هنری و ادبی مفاهیم سوره مبارکه واقعه، تبیین و ترویج هنری سبک زندگی قرآنی، نمایش هنری روحیه ایثار، جهاد و شهادت در آیینه شعر، بهره گیری و استفاده و استناد به آیات و مضامین قرآنی، تلمیح به سوره‌ها، داستان‌ها و شخصیت های قرآنی، ترجمه و تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه و احادیث معصومین(ع)، مدح و ثنای اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، اظره کرد و افزود:مستقیم به سیره علمی و عملی اهل‌بیت(ع)، اخلاق و معارف اسلامی و اصول و فروع دینی و کلیه مباحث و معارف مرتبط با حوزه قرآن و عترت، را ازجمله محورها و موضوعات این جشنواره است.

دبیر اجرایی جشنواره ملی شعر آیات در استان لرستان با بیان این‌که علاقه‌مندان به پنج طریق می‌توانند آثار خود را برای دبیرخانه جشنواره ملی شعر آیات در استان لرستان ارسال کنند، گفت: دو گروه تلگرامی، پایگاه اینترنتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، آدرس پستی، تلفن و ارسال مستقیم به دبیرخانه جشنواره روش‌هایی هستند که شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را به آن ارسال کنند.

دبیر جشنواره ملی شعر آیات در استان لرستان، تصریح کرد: آثار شرکت‌کنندگان به چهار بخش شعر کلاسیک و نو، ویژه مفاهیم سوره واقعه، اشعار به زبان بومی رایج کشور (ترکی، کردی و عربی)، جنبی که شامل گویش‌های استان لرستان است، تقسیم می‌شوند.
 

وی با بیان این‌که ٩ داور آثار شرکت‌کنندگان در جشنواره شعر آیات را قضاوت می‌کنند، تصریح کرد: در این مسابقات محدودیت سنی وجود ندارد و شرکت‌کنندگان در هر گروه سنی می‌توانند به رقابت با یکدیگر بپردازند.


یادآور می‌شود؛ علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره می‌توانند آثار خود را به صورت پستی به دبیرخانه جشنواره به آدرس؛ لرستان، خرم آباد، میدان ٢٢ بهمن، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، طبقه سوم، دبیرخانه جشنواره ملی آیات، دفتر قرآن و عترت ارسال کرده و یا جهت ثبت نام به پایگاه اطلاع رسانی دفتر قرآن و عترت لرستان به آدرس www.qlr.farhang.gov.ir مراجعه نمایند.
 
 
انتهای خبر/ز
ارسال نظرات