عضو هیات مدیره نظام مهندسی شهرسازی استان تهران بیان کرد:

حقوق شهروندی معلولین و جانبازان در شهر تهران ضایع می شود

عضو هیات مدیره نظام مهندسی شهرسازی استان تهران گفت: آگاهی حقوق شهروندی جامعه مطالبه گر بسیار ظعیف است پس رسالت مطبوعات در این ضمینه بسیار مهم و اهمیت است تا حقوق شهروندی را به بحث بگذارد و به آگاهی مردم برساند.
کد خبر: ۸۹۴۱۹۱۶
|
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶

به گزارش سرویس بسیج اصناف و بازاریان کشور خبرگزاری بسیج، جابر نصیری عضو هیات مدیره نظام مهندسی شهرسازی استان تهران بیان کرد: اقدام خوبی که پایگاه خبری مختصات برای حقوق شهروندی معلولین و جانبازان انجام داده پسندیده است و احساس بنده این است که ما مطالبه گری در جامعه در خصوص حقوق شهروندی نداریم و این همه حقوق شهروندی ضایع می شود.

نصیری ادامه داد: آگاهی حقوق شهروندی جامعه مطالبه گر بسیار ظعیف است پس رسالت مطبوعات در این ضمینه بسیار مهم و اهمیت است تا حقوق شهروندی را به بحث بگذارد و به آگاهی مردم برساند. در ضمینه بحث ضوابط و مقررات معلولین جسمی حرکتی و جانبازان کارهای زیادی در این یکی دودهه هماهنگی های زیادی شده است.

عضو هیات مدیره نظام مهندسی شهرسازی استان تهران بیان کرد: بحثی که مطرح است با توسعه شهرها مخصوصا در دو دهه اخیر و ناپایدار بودن در آمدهای شهرداری از تراکم فروشی و شهرسازی و عدم اجرای ضوابط و مقررات طرح توسعه شهرهای مصوب تفضیلی و شهرسازی عرصه برای حقوق شهروندی مردم در شهر بسیار ضایع شده است.

وی بیان کرد:مخصوصا حقوق شهروندی جامعه معلولین جسمی و حرکتی و جانبازان  که تا به امروز در هیچ کدام از شهرهای استان تهران معقوله ای برای رعایت سطح صاف زمین(کف) نداریم. یعنی شهرداری های استان تهران از جمله شهرداری تهران پروانه های صادره به هیچ عنوان ارتفاع کف را نمی دانند به همین خاطر است که در تمام معابر می بینید هر ساخت و سازی بنا به سلیقه خودش و یا خیلی بهتر به مسئله نگاه کنیم با سلیقه خودش کد ارتفاعی را در نظر می گیرد. پیاده روسازی ها در سطح شهر یکی بالا و یکی پایین می باشد. این وضع مناسب سازی نیست و حتی برای شهروندان عادی هر لحظه احساس خطر وجود دارد. حال برای جامعه معلولین و جانبازان این معظلات بیشتر به چشم می آید.

وی ادامه داد: از سال 1368 مصوبه معماری و شهرسازی و همین طور مبحث 4 مقررات ملی ساختمان به استناد ماده 32 قانون نظام مهندسی سال 1374 تصویب و ابلاغ شده است و در ماده 4  آن مصوبه شورای عالی شهرسازی آمده است. تا تمامی مجتمع های بالای 20 واحد، به ازای هر 20 واحد آپارتمان یک واحد آپارتمان برای معلولین جسمی حرکتی و جانبازان باید ساخته بسازند. به این معنی که  عرصه های داخلی آپارتمان از فضای بهداشتی، سرویس‌ها و... در مبحث مقررات ملی مناسب سازی شده است.

جابر نصیری ادامه داد: تا به این لحظه شهرداری تهران فقط در طرح ها این موارد را رعایت می کند و در شهرهای استان تهران در هیچکدام رعایت نمی شود.شهرداری در ارائه پایان کار برای ساختمانها به این مورد که منجرب به راحتی معلولین  جانبازان می شود توجهی نمی کند.

انتهای پیام/رض

ارسال نظرات