امام جمعه شهرستان قشم گفت: هر پایگاه بسیج باید جایگاهی برای تعلیم و تربیت باشد و بر هر مدرسه تفکر بسیجی حاکم باشد
کد خبر: ۸۹۴۱۹۲۷
|
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان هرمزگان؛ حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا جوکار در دیدار با دانش آموزان نخبه بسیجی شهرستان قشم بمناسبت هفته بسیج دانش آموزی گفت: هفته بسیج دانش آموزی مزین به نام دانش آموز شهید محمدحسین فهمیده است و باید با شناخت حقیقت وجودی شهدا، راه آنان را پیرو بود.

جوکار با اشاره به اینکه دوره نوجوانی زیربنای شکل گیری شخصیت انسان می باشد، افزود: بهترین جایی که می تواند شخصیت انسان را بر مبنا و در طراز انقلاب اسلامی شکل دهد، بسیج است.

وی بسیج را آرمان انبیاء و اولیاء خدا، و تفکر بسیجی را اصلاح گری، خیرخواهی، دلسوزی و توسعه خوبی ها در خود و جامعه دانست و تصریح کرد: هر پایگاه بسیج باید جایگاهی برای تعلیم، تربیت و سازندگی باشد و بر هر مدرسه تفکر بسیجی حاکم باشد.

امام جمعه قشم با بیان اینکه امروزه امام زمان(عج) نیازمند بسیجیانی چون زینب کبری(س) است که علاوه بر دفاع از مکتب و ارزشها، پیام عاشورا را به جهانیان برسانند، اظهار کرد: انقلاب به عمار بن یاسرهایی نیاز دارد که امام شناس و مدافع حریم ولایت باشند.

حجت السلام والمسلمین جوکار کسب معرفت الهی، انس با خدا و قرآن را از جمله ویژگی های نوجوانان بسیجی فعال عنوان و ابراز داشت: باید با مطالعه، تحقیق و روحیه ای پرسشگر به شناخت پروردگار دست یافت تا سایر امور اصلاح شود.

جوکار اخلاق اسلامی را یکی دیگر از این خصایص برشمرد و گفت: بسیجی باید در زمینه های مختلف در بالاترین رتبه ها قرار داشته باشد و با شناخت اهل بیت که مبین قرآن هستند، قرآن را بفهمد، خود را به اخلاق اسلامی مزین کند و علاوه بر پیشتازی و الگو شدن در اخلاق اسلامی، مروج آن باشد.

وی با بیان اینکه امام شناسی و دشمن شناسی لازمه گزینش مسیر حق است، ادامه داد: احترام به والدین و معلمین از مهمترین رموز موفقیت و پیشرفت است و باید برای تندرستی و مراقبت از جسم و روح به ورزش هایی هدفمند نظیر آموزش های رزمی و دفاعی پرداخت.

امام جمعه قشم اهمیت بهره گیری شیوه های نوین و خلاقانه در نهادینه سازی معارف دینی، علمی و انقلابی را تبیین و تصریح کرد: خلاقیت و نوآوری از ویژگی های نوجوانان بسیجی فعال است و باید مهارت ها و فنون را متناسب با جنسیت و زمان و مکان فرا گیرند.

گفتنی است طی این دیدار حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار امام جمعه شهرستان قشم با اهداء هدایایی از دانش آموزان بسیجی نخبه شهرستان تجلیل کرد

ارسال نظرات