معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار مازندران

مازندران توان ایجاد 43 هزار شغل برای اشتغال کشور دارد

خیریان پور درباره سامانه رصد گفت: 970 هزار شغل در سال جاری در کشور باید ایجاد شود که سهم مازندران 43 هزار شغل است.
کد خبر: ۸۹۴۱۹۹۷
|
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حسن خیریان پور  در چهاردهمین کارگروه اشتغال مازندران اظهار داشت: منابع تملک و دارایی، منابع داخلی بانک‌ها، سرمایه‌های بخش خصوصی و 670 میلیون دلار سهم مازندران در سرمایه‌گذاری خارجی را از دیگر فرصت‌های ایجاد اشتغال دانست و اظهار داشت: این مجموعه منابعی است که باید با تمام توان به سمت جذب آنها برویم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های تنکابن مانند گردشگری، کشاورزی، شیلات، گل و گیاه و گیاهان دارویی و صنایع دستی افزود: در تنکابن فرصت‌های بسیاری برای ایجاد اشتغال وجود دارد.

خیریان پور درباره سامانه رصد گفت: 970 هزار شغل در سال جاری در کشور باید ایجاد شود که سهم مازندران 43 هزار شغل است.

وی با تاکید بر اینکه مدیران هر اشتغالی که ایجاد می‌کنند در سامانه رصد ثبت کنند، ادامه داد: تا هفته گذشته 15 هزار شغل در سامانه رصد ثبت شد که سهم تنکابن 2 هزار و 631 نفر است، گفت: تولید و اشتغال دو امر مهم در کشور بوده که برای تحقق آن باید عزمی همگانی در ادارات دولتی، بخش خصوصی و تشکل‌ها ایجاد شود.

خیریانپور، حصول نتیجه کارگروه‌های اشتغال را در تداوم برگزاری‌های آنها دانست و افزود: برای ایجاد اشتغال، منابع مالی در سطح کشور و استان در اختیار داریم که باید برای بهره‌مندی از این تسهیلات ، همه توان خود را در مازندران متمرکز کنیم.

وی اضافه کرد: در قالب بسته رونق تولید، 30 هزار میلیارد تومان در قالب سرمایه در گردش و از محل طرح تکاپو 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات پیش بینی شده که سهم مازندران، 618 میلیاردتومان بوده که دو تا پنج درصد یارانه دارد.

خیریانپور گفت: 130 میلیارد تومان تسهیلات بند دال تبصره 16 برای مشاغل خانگی در کشور است که از طریق کمیته امداد و بهزیستی در حال اجراست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها