معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید براینکه بیشترین وقف در حوزه عزاداری امام حسین(ع) است، بیان کرد: با توجه به اینکه اموال وقفی باید طبق نیت واقف اجرا شود 110 میلیون تومان از سوی متولیان و محل اجرای نیت واقف برای رفاه زائران همایش پیاده روی اربعین حسینی جمع آوری شده است.
کد خبر: ۸۹۴۲۰۰۲
|
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت الاسلام مسعود قربانی به برپایی موکب اربعین حسینی در شهر نعمانیه عراق اشاره کرد و اظهار داشت: قیام امام حسین(ع) مظهر نبرد حق علیه باطل بود که این مسئله راز ماندگاری آن و عزاداری پرشور مردم پس از گذشت قرن‌ها است.

وی هدف از قیام عاشورا را حفظ ارزش‌های دین اسلام ، اصلاح فرهنگی و اجتماعی جامعه و وفای به عهد دانست و افزود: امروزه دشمنان اسلام با قدرت رسانه ای خود درصدد کمرنگ کردن این واقعه و به نمایش گذاشتن چهره زشتی از اسلام هستند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران به نقش رسانه‌ها در پوشش خبری پیاده روی اربعین حسینی اشاره کرد و ادامه داد: رسانه‌های دنیا که کوچک‌ترین اجتماع مردمی را به نمایش می‌گذارند متاسفانه با عنادورزی آشکار به تجمع میلیونی عزاداری حسینی و پیاده روی اربعین حسینی نمی‌پردازد.

قربانی با بیان اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در راستای اشاعه فرهنگ عاشورایی هرساله اقدامات فرهنگی را دستور کار خود قرار داده است، گفت: هر ساله برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه با هدف اشاعه فرهنگ ناب محمدی برگزار می‌شود.

وی با تاکید براینکه بیشترین وقف در حوزه عزاداری امام حسین(ع) است، بیان کرد: با توجه به اینکه اموال وقفی باید طبق نیت واقف اجرا شود 110 میلیون تومان از سوی متولیان و محل اجرای نیت واقف برای رفاه زائران همایش پیاده روی اربعین حسینی جمع آوری شده است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: تاکنون هزار و 976 آب معدنی، 4 تن و 959 کیلوگرم برنج و پتو به موکب اوقاف و امور خیریه مازندران ارسال شده است.

قربانی به برپایی خیمه معرفت درموکب نعمانیه عراق اشاره کرد و افزود: در این خیمه روحانیون به سئوالات اعتقادی و دینی پاسخ می‌دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها