یاد و خاطره 36 هزار شهید دانش آموز کشور بویژه 82 دانش آموز شهید شهرستان مریوان در سالن نشاط آموزش و پرورش این شهرستان گرامی داشته شد.
کد خبر: ۸۹۴۲۰۷۶
|
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مراسم یادواره شهدای دانش آموز و گرامیداشت ۸۲ شهید دانش آموز شهرستان با حضور امام جمعه و جمعی از مسئولین شهرستانی در سالن نشاط زریبار آموزش و پرورش مریوان برگزار شد.

ماموستا شیرزادی امام جمعه مریوان در این مراسم با اشاره به رشادت و پایمردی رزمندگان اسلام در دروران هشت سال دفاع مقدس بویژه شهدای گرانقدر گفت: عزت و سرافرازی ایران اسلامی ارمغان شهدای والا مقام است که با تقدیم خون پاک خود نگذاشتند خدشه‌ای بر عزت و کرامت ملت وارد شود.

وی افزود: عامل اصلی موفقیت و پیروزی‌های رزمندگان اسلام در برابر دشمن بعثی، ایمان راسخ، وحدت همه آحاد جامعه و رهبری‌های امام راحل (ره) بود و نگذاشت وجبی از خاک این مرزوبوم در دست دشمن باقی بماند.

امام جمعه مریوان در ادامه با تمجید از بانیان این حرکت ارزشمند عنوان کرد: ضرورت دارد تا با برگزاری چنین یادواره‌هایی به تقویت و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در میان جامعه بویژه در میان قشر عظیم دانش آموزان کمک کرد.

حاج ماموستا شیرزادی گفت: ما باید از شهیدانمان یاد و یادمانی داشته باشیم و برای این عزیزان سر تعظیم فرود آوریم، چون در حقیقت آن‌ها بودند که رفتن با عزت را به ماندن با ذلت ترجیح دادند.

وی دانش آموزان را به فراگیری علم و دانش و تزکیه نفس فرا خواند و عنوان کرد: در سایه علم و دانش جامعه به پیشرفت، توسعه و پویایی می‌رسد و می‌بایست دانش آموزان از لحظات باقی مانده عمر با فراگیری علم و دانش و کمک به آبادانی کشور استفاده کنند.

در این یادواره زندگینامه شهید حسین فهمیده توسط یکی از دانش آموزان دختر قرائت شد.

لازم به ذکر است این یادواره به همت دبیرستان‌های دخترانه شاهد، کوثر، هدایت و نساء مریوان در سالن اجتماعات نشاط زریبار آموزش و پرورش برگزار شد.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات