یک کارشناس بازار تخم مرغ گفت: نهاده‌های ذرت و سویا در 20 روز گذشته تقریبا 17 درصد گرانتر شده است همین امر موجب شد تا قیمت تخم مرغ نیز بالاتر برود.
کد خبر: ۸۹۴۲۰۷۷
|
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از نود اقتصادی، احمد معماری، تولیدکننده و کارشناس بازار تخم مرغ ، با بیان این مطلب که این کالا ظرف یک ماه گذشته 20 درصد افزایش قیمت داشته است، گفت: قیمت تخم‌مرغ تا 12 روز پیش در درب مرغداری‌ها 4400 تومان بود اما در هفته گذشته به 5400 تومان رسید، البته دو روزی است که این کالا یک کاهش 200 تومانی داشته است.

وی یکی از دلایل مهم افزایش قیمت تخم مرغ را گرانتر شدن نهاده‌های دامی دانست و اظهار داشت: 70 درصد هزینه‌های مرغداری مربوط به هزینه‌های تهیه دام برای مرغ‌ها است بنابراین از آن جهت که نهاده‌های ذرت و سویا در 20 روز گذشته تقریبا 17 درصد گرانتر شده است همین امر موجب شد تا قیمت تخم مرغ نیز بالاتر برود.

معماری ادامه داد: یکی دیگر از دلایلی که منجر به افزایش قیمت این کالا شده است، درگیر شدن تعدادی از مرغداری‌ها در سراسر کشور با ویروسی است که منجر شده است تعدادی زیادی از مرغ‌ها از بین بروند.

این تولیدکننده خاطرنشان کرد: این ویروس باعث تلفات شدید شده و در عرض سه روز یک مرغداری را به صورت کامل از بین می‌برد، بنابراین همین موجب شد تا عرضه هم تا حدی کمتر شود و هنوز هم مرغداری استان‌هایی از جمله تهران، البرز و آذربایجان غربی و شرقی هم درگیر این مشکل شده‌اند که البته این ویروس تنها مرغ را از بین میبرد و گفته شده است که باعث ایجاد مشکل در انسان و یا تخم مرغ نمی‌شود.

وی در پایان بیان داشت: در حال حاضر تا حدی عرضه هم به حالت تعادل رسیده و پیش بینی می‌شود که قیمت هر کیلو تخم مرغ بر روی 5 هزار تومان ثابت بماند و دیگر کاهش یا افزایشی نداشته باشد.

ارسال نظرات