آیت الله مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان جهان به اولین یادواره شهدای اقوام بلوچ بامری و عبداللهی پیامی را صادر کرد
کد خبر: ۸۹۴۲۰۹۴
|
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان، پیام حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان جهان به اولین یادواره شهدای قوم بلوچ بامری و عبداللهی صادر شده است.

متن این پیام که توسط حجت الاسلام والمسلمین هادی بامری امام جمعه موقت شهرستان دلگان دراین همایش قرائت شد، به شرح زیر است:

"بسم الله الرحمین الرحیم"

"ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیا عند ربهم یرزقون: و هرگز گمان مبر آنان که در راه خدا کشته شدند مرده اند، بلکه آنان زنده اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند. " قبل از هر چیز باید گفت: حضور شما عزیزان در یادواره شهدای شهرستان دلگان استان سیستان و بلوچستان، مخصوصا امام جمعه محترم و دیگر مسئولان شهری و روستایی، خانواده شهدا، مسئولان محترم یادواره شهدا، مردم متدین و شهید پرور دلگان و دست اندرکاران، وابستگان شهدا و خواهران و برادران ایمانی، مایه دلگرمی و قوت قلب است. جالب است که دلگان در استان سیستان و بلوچستان ۷۰ شهید به اسلام و نظام اسلامی تقدیم کرده است، آفرین بر این مردم شهید پرور.

در تاریخ ملت‌ها روز‌هایی پیش می‌آید که ایثار و فداکاری و دادن قربانیان بسیار، خطرات برطرف نمی‌شود و اهداف بزرگ و مقدس محفوظ نمی‌ماند، اینجاست که گروهی مومن و ایثارگر باید به میدان آیند و با نثار خون خود آیین حق را پاسداری کنند.

پیامبر گرامی اسلام می‌فرمایند: هنگامی که جنگجویان تصمیم به شرکت در میدان جهاد می‌گیرند، خداوند آزادی از آتش دوزخ را برای آن‌ها مقرر می‌دارد، هنگامی که سلاح برمی دارند و آماده پیکار می‌شوند فرشتگان به وجود آن‌ها افتخار می‌کنند، هنگامی که همسر و فرزند و بستگان آن‌ها با آن‌ها خداحافظی می‌کنند از آن‌ها خود خارج می‌شوند، از این موقع آن‌ها هیچ کاری نمی‌کنند مگر اینکه پاداش آن‌ها مضاعف می‌گردد و در برابر هر روز، پاداش عبادت هزار عابد برای آن‌ها نوشته می‌شود، هنگامی که با دشمنان روبرو می‌شوند، مردم جهان نمی‌توانند میزان ثواب آن‌ها را درک کنند، هنگامی که گام در میدان نبرد می‌گذارند و نیزه‌ها رد و بدل می‌شود و جنگ تن به تن شروع می‌گردد فرشتگان با پر و بال خود اطراف آن‌ها را می‌گیرند و از خدا تقاضا می‌کنند در میدان ثابت قدم باشند، در این هنگام منادی صدا می‌زنند: الجنهّ تحت ظلال سیوف بهشت در سایه شمشیرهاست.

در این هنگام ضربات دشمن بر پیکر شهید ساده‌تر و گواراتر از نوشیدن آب خنک در روز گرم تابستان است. هنگامی که شهید از مرکب فرو مب غلتد هنوز به زمین نرسیده حوریان بهشتی به استقبال او می‌شتابند و نعمت‌های بزرگ مادی و معنوی را که خدا برای او فراهم ساخته، برای او شرح می‌دهند و هنگامی که شهید بر روی زمین قرار می‌گیرد زمین می‌گوید آفرین بر روح پاکیزه‌ای که از بدن پاکیزه پرواز می‌کند، بشارت باد بر تو نعمت‌های در انتظار توست که هیچ چشمی ندیده و هیچ گوشی نشنیده و بر قلب هیچ انسانی خطوط نکرده است.

خداوند متعال می‌فرماید: من سرپرست بازماندگان اویم، هر کس آن‌ها را خشنود کند، مرا خشنود کرده و هر کس آن‌ها را به خشم آورد مرا به خشم آورده است. در پایان توجه شرکت کنندگان عزیز را به این نکته جلب می‌کنم که هدف از برگزاری این یادواره‌ها آشنا شدن هر بیشتر همگان مخصوصا نسل جوان با زحمات طاقت فرسای رزمندگان جان برکف ایران اسلامی است که برای دفاع از این کشور علوی آن را به جان خریدندو عده از آن عزیزان به فیض شهادت رسیدند. به امید آنکه با فرهنگ شهادت بیشتر آشنا شویم و رهروان شایسته‌ای برای عزیزان سفر کرده باشیم.

والسلام علیکم ورحمة االله وبرکاته

قم المقدسه - ناصر مکارم شیرازی
ارسال نظرات