خبرهای داغ:
گزارش «بسیج» از اقدام آتش به اختیار دانشجویان

پرچم مبارزه با مفاسد اجتماعی در دست افسران جنگ نرم/ فعالیت جمعیت امام حسن مجتبی(ع) در خراسان جنوبی

دبیر جمعیت امام حسن مجتبی (ع) خراسان جنوبی گفت: جمعیت امام حسن (ع) برای کمک رسانی ونقش آفرینی در کالبد گروه های جهادی دانشجویی جهت ورود به آسیب های اجتماعی در سال 1395 بنیان گذاری شده است.
کد خبر: ۸۹۴۲۱۰۱
|
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، آسیب های اجتماعی در حال تبدیل شدن به یکی از مسائل مهم جاری کشور می باشد.

در باب اهمیت این موضوع همین بس که رهبر معظم انقلاب را آنچنان نگران کرده که خودشان را مقصر اصلی این غفلت معرفی نمودند وحتی فرصت برگزاری جلسه درخصوص بررسی بیشتر این معضلات رو از دست دادن وقت دانسته اند.

رهبر انقلاب در سخنان اخیر خودشان بارها  به جای لفظ  "آسیب های اجتماعی" از " مفاسد اجتماعی " استفاده کرده اند.

آتش به اختیاری تنها در حوزه ی اردوهای جهادی یا فعالیت های عمرانی نیست بلکه گاهی مواقع نیاز است که دانشجوی بسیجی با همان قالب بسیجی و جهادی وارد معضلات اجتماعی شود و  به حل آسیب های اجتماعی در شهر بپردازد.

امروز پرچم مبارزه با مفاسد اجتماعی با عنوان جمعیت امام حسن(ع) به دست افسران جنگ نرم داده شده است.

موسوی خواه دانشجوی جهادگر بسیجی و دبیر جمعیت امام حسن(ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهارداشت:  جمعیت دانشجویی امام حسن (ع) با هدف  رسیدگی به آسیب های اجتماعی در حاشیه شهر بیرجند توسط گروهی از دانشجویان دغدغه مند در تهران برنامه ریزی شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر علاوه بر خراسان جنوبی در چند استان دیگر هم این طرح در حال اجراست.

 موسوی خواه بیان داشت: جمعیت امام حسن (ع) برای کمک رسانی ونقش آفرینی به صورت مستمر و اثر گذار در کالبد گروه های جهادی جهت ورود به آسیب های اجتماعی در سال 1395 بنیان گذاری شده است.

دبیر جمعیت امام حسن(ع) افزود: این جمعیت با حفظ هویت گروه های جهادی به عنوان یک نهاد با بدنه ی دانشجویی زمینه انجام فعالیت مشترک و منسجم بین دانشجویان وعموم مردم را فراهم کرده است.

 این دانشجوی جهادگر خاطرنشان کرد: جمعیت امام حسن مجتبی (ع) خراسان جنوبی  از اوایل مهر ماه توسط جمعی از دانشجویان جهادگر و دغدغه مند آگاه به مسائل و محرومیت های مردم حاشیه شهر شروع به کار کرده است.

 موسوی خواه با اشاره به فعالیت هایی که تا کنون صورت گرفته گفت:  توزیع 250 بسته لوازم التحصیل در مدارس حاشیه شهر با هدف شناسایی و تشکیل بانک اطلاعاتی از این کودکان انجام شده است تا به مدد خود امام حسن مجتبی (ع) بتوانیم برای این بچه ها برنامه ریزی داشته باشیم.

 دبیر جمعیت امام حسن(ع) اظهارداشت: اولویت های جمعیت هم رفع آسیب اجتماعی وجلوگیری از ایجاد فساد اجتماعی بین اقشار در معرض خطر است.

 وی با بیان اینکه ما در برخی مناطق شهر خودمان شاهد هستیم که چقدر اعتیاد در بین خانواده ها شیوع پیدا کرده است افزود: مطمئنا کودکان در چنین خانواده هایی از گزند اعتیاد و مفاسدی که به همراه دارد مصون نخواهند بود.

 موسوی خواه با اشاره به برنامه های جمعیت در سال پیشرو عنوان کرد: آموزش مشاوره ای و فرهنگی در قالب طرح های حمایتی خواهد بود که امیدواریم شاهد حضور پر رنگ دانشجویان در این میدان باشیم و از توانایی های همه آنها کمال استفاده را ببریم.

 وی با بیان اینکه حمایتی که بتوانیم به عنوان یک اهرم برای حل معضلات اجتماعی از آن استفاده کنیم؛ وجود ندارد گفت:  اساس کار جمعیت ارتباط گیری و کشاندن نهادها و ادارات ذی ربط به پای حل این معضلات از طریق حمایت مالی، در اختیار گذاشتن امکانات، علوم و مشاوره هایی از این دست است.

 دبیر جمعیت امام حسن(ع) با اشاره به درخواست دانشجویان فعال در این عرصه از مسئولین و رسانه گفت: میدانی آماده برای جهاد پیش رو است و دانشجویانی که مثل همیشه با حضور خودشان به کار خدا پسندانه رنگ و بو بخشیدند آماده  کار هستند.

 این دانشجوی جهادگر متذکر شد: شاید حمایت تمامی مسئولین وارگان ها و به رسمیت شناختن دانشجو به عنوان عاملی تاثیرگذار در اجتماع بتواند قدرتی عظیم را سبب شود که هیچ مشکل و معضلی از دست آن در امان نباشد.

 وی خطاب به مسئولین تاکید کرد:  تقاضا دارم که امروز مفاسد و آسیب های اجتماعی را مسئولین جدی بگیرند. از حاشیه ی شهر نباید غافل شد و بررسی های بیشتر فقط سبب فوت وقت و وخیم شدن این بیماری می شود.

 موسوی خواه ادامه داد: اکنون که علاج این بیماری در دستان ما است آن را به فردا نیندازیم و در ضمن از نقش رسانه در پوشش این معضلات نباید غافل شد.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار