معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: در اجرای برنامه‌های هنری از جمله موسیقی باید از دو رویکرد ساختارشکن عرفی و دینی و ناهنجاری‌های ناشی از آن پرهیز کرد.
کد خبر: ۸۹۴۲۱۷۵
|
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سید جواد حسینی در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به طرح برگزاری هفته فرهنگی شهرستان‌ها گفت: هفته‌های فرهنگی شهرستان‌ها با هدف ایجاد نشاط اجتماعی، هویت شناسی مناطق و پرهیز از هنجارشکنی و قالب نگری و در راستای جریان سازی فرهنگی برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

وی افزود: نشاط اجتماعی جامعه و جوانان، حلقه مفقوده جامعه ماست و این نشاط اجتماعی باید در برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی تجلی داشته باشد.

معاون استاندار، مهندسی فرهنگی را تولید برنامه‌های برانگیزاننده و غیر ساختار شکن دانست واظهار داشت: در اجرای برنامه‌های هنری از جمله موسیقی باید با پرهیز از دو رویکرد ساختارشکن عرفی و دینی و ناهنجاری‌های ناشی از آن از یک سو و اجرای برنامه‌های غیرکلیشه ای، نو آورانه، فاخر و اصیل از دیگر سو به ارتقاء و غنای فرهنگ، پرکردن بهینه اوقات فراغت، افزایش روحیه نشاط اجتماعی و در عین حال گسترش فرهنگ اصیل، عرفانی ومعنوی جامعه کمک کنیم.

حسینی در ادامه گفت: هفته‌های فرهنگی شهرستان‌ها با هدف ایجاد نشاط اجتماعی، هویت شناسی مناطق و پرهیز از هنجارشکنی و قالب نگری برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به انجام برنامه ریزی‌های لازم برای اجرای هفته‌های فرهنگی در شهرستان‌های استان، افزود: در ابتدای کار و برای راه اندازی این هفته‌های فرهنگی حدود ۹۰۰ میلیون ریال اعتبار تخصیص یافته است و ستاد برنامه ریزی برگزاری این هفته‌ها در ادارات کل ارشاد و میراث فرهنگی مستقر خواهد شد.

معاون استاندار در ادامه گفت: در برنامه ششم توسعه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال به امور اجتماعی و فرهنگی استان اختصاص یافته و برنامه ریزی عملیاتی در این حوزه باید به صورتی باشد که بتوان ادعا کرد ارتقای سرمایه اجتماعی و فرهنگی را برای جامعه به ارمغان آورده ایم.

وی ادامه داد: از سال آینده بودجه ریزی عملیاتی در کشور اجرا می‌شود و توزیع بودجه به استان‌ها سپرده می‌شود که کار مهمی در بحث بودجه ریزی است.

حسینی خاطرنشان کرد: در کارگروه اجتماعی فرهنگی استان انتظارات از سایر دستگاه‌ها به طور دقیق و بر مبنای قانون باید مشخص شود.

وی تاکید کرد: همچنین باید طرح جامعی از مجموعه خدمات و فعالیت‌های ورزشی، هنری و علمی با رویکرد هویت آفرینی تدوین شود تا بتوان از ظرفیت دستگاه‌های مختلف برای ارتقای فرهنگی و اجتماعی استفاده کرد.

حسینی با اشاره به فعالیت یکهزار و ۵۰۰ زن از ۲۵ گروه اجتماعی در پارلمان زنان استان، بیان کرد: در فعالیت‌های مختلف هرگاه مشارکت مردم تحقق یابد، معجزه رشد نیز محقق می‌شود.

معاون استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: تدوین طرح نذر فرهنگی برای ارتقای فرهنگ روستا‌ها نیز باید در دستور کار کارگروه باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها