خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: 56 درصد مدارس گلستان نیاز جدی به مقاوم سازی و بازسازی دارند و 44 درصد مدارس از حداقل استحکام برخوردارند.
کد خبر: ۸۹۴۲۲۶۴
|
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، محمدرضا وطنی، مدیرکل آموزش و پرورش گلستان، پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گلستان اظهار کرد: در گلستان 326 هزار و 859 دانش آموزش مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 17هزار و 95 نفر در آموزش استثنایی، 201 هزار و 581 نفر در مقطع ابتدایی، 75 هزار و 776 نفر در مقطع متوسطه دوره اول و 47 هزار و 707 نفر در مقطع متوسطه دوره دوم در حال تحصیل هستند.

محمدرضا وطنی با اشاره به وضعیت مدارس استان، تصریح کرد: 56 درصد مدارس گلستان نیاز جدی به مقاوم سازی و بازسازی دارند و 44 درصد مدارس از حداقل استحکام برخوردارند.

وی افزود: بر اساس مصوب قانون در سال 74 مقرر شد شهرداری ها زمینی را که برای فضای آموزشی تعلق میگیرد 5 درصد آن را به مدرسهها اختصاص دهند و فروشگاههایی که ساخته می شوند پنج درصد آن برای آموزش و پرورش درنظر گرفته شود که این قانون هنوز در کل کشور اجرایی نشده است.

وطنی اظهارداشت: طی 3 سال گذشته در راستای این قانون پیگیری هایی انجام شده و مقرر شد که هر ماه گزارشی ازشهرداریها به آموزش و پرورش ارائه شود تا ساخت و ساز مدارس  زودتر صورت گیرد.

وطنی اظهارداشت: با توجه به وجود برخی از مدارس تخریبی در استان گلستان جزو استان هایی است که وضعیت مدارس تخریبی آن از میانگین کشور هم پایین ‌تر است.

وی تصریح کرد: در اداره کل آموزش و پرورش گلستان 19 هزار و 890 نفر کارمند رسمی مشغول به فعالیت هستند که بیش از 9 هزار نفر از این تعداد بانوان ما هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه امسال ۲ درصد از جمعیت دانش آموزان هنرجویان کاهش پیدا کرده است، گفت: در حال حاضر 36 درصد دانش ‌آموزان استان در هنرستانها تحصیل میکنند.

وی افزود: تلاش داریم تا 40 درصد دانش‌آموزان در رشتههای کار و دانش و فنی و حرفه ای تحصیل کنند.

 لازم به ذکر است در این جلسه موضوع «آموزش های مهارتی با رویکرد 3 سال آموزش در هنرستان» مورد بررسی قرار گرفت و اعضا نقطه نظرات خود را نسبت به این موضوع ارائه کردند.

پایان پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها