یک کارشناس مذهبی گفت: شهید «حسین فهمیده» به زیبایی ثابت کرد که داشته‌های دنیایی شرط رسیدن به عالی‌ترین درجه کمال نیست.
کد خبر: ۸۹۴۲۲۹۵
|
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌السلام شهادتی خطیب و سخنران استان مرکزی در مراسم اختتامیه طرح هجرت و اردوهای جهادی استان مرکزی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای دانش‌آموز گفت: شهید «حسین فهمیده» به زیبایی ثابت کرد که داشته‌های دنیایی شرط رسیدن به عالی‌ترین درجه کمال نیست.

وی افزود: برای رسیدن به کمال و سعادت اخروی تنها یک چیز نیاز است و ان هم حسینی بودن و حال و هوایی عاشورایی داشتن است.

این خطیب و کارشناس مذهبی به در پیش بودن اربعین حسینی اشاره و تصریح کرد: همایش عظیم اربعین سفری است که انسان را به نهائی‌ترین درجه می‌رساند و آنچه که باعث شده تا حماسه کربلا بعد از گذشت 1400 سال همچنان پر فروغ باشد را حسین فهمیده‌ها خوب درک کردند.

حجت‌السلام شهادتی با بیان اینکه خلقت انسان بیهوده نبوده است، گفت: باید به این موضوع هر لحظه و هر روز تفکر کنیم که هدف از آفرینش انسان چه بوده است؟ و همین تفکر یکی از راهکارهای رسیدن به معرفت است.

وی افزود: حقیقت از آفرینش لبیک گفتن به خدا و دوری از گناه و کارهای شیطانی است. گناه مهم‌ترین عامل دل مردگی در انسان است و آدمی را از لذت‌های حلال دور می‌کند.

این خطیب و کارشناس مذهبی تصریح کرد: تاریخ تکرار شدنی است لذا باید از درس‌های آن عبرت بگیریم. در طول تاریخ دیده‌ایم انسان‌ها و اقوامی را که از مسیر صحیح منحرف شده‌اند و به دچار ذلت و گمراهی شده‌اند.

حجت‌السلام شهادتی نماز را بازدارنده از گناهان دانست و تاکید کرد: دشمنان به دنبال این هستند تا با تضعیف باورها و اعتقادات ما و ترویج فرهنگ منحرف خودشان جامعه ما را بی‌هویت سازند لذا باید در برابر دشمنان هوشیار باشیم و نسبت به تقویت باورها و اعتقادات در جامعه همت گماریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات