فرماندار خمین گفت: پدافند غیرعامل به عنوان یکی از ساده‌ترین راه‌ها، کم هزینه‌ترین شیوه‌ها و صلح آمیزترین روش‌های دفاع یک دولت و ملت در مقابل دشمنان خود است و مکمل فعالیت‌های انتظامی و امنیتی محسوب می شود.
کد خبر: ۸۹۴۲۲۹۸
|
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سیدمهدی ساداتی فرماندار خمین در جلسه شورای پدافند غیرعامل این شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری و با حضور اعضای این شورا برگزارشد با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل مجموعه اقداماتی است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذدیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابله با تهدیدات مختلف طبیعی و غیرطبیعی و اقدامات نظامی و غیر نظامی دشمن می‌شود.

وی افزود: پدافند غیرعامل به عنوان یکی از ساده‌ترین راه‌ها، کم هزینه‌ترین شیوه‌ها و صلح آمیزترین روش‌های دفاع یک دولت و ملت در مقابل دشمنان خود است و مکمل فعالیت‌های انتظامی و امنیتی محسوب می شود.

 ساداتی به مهمترین عوامل اقتدار و توفیق ملت ها در حفظ و گسترش امنیت ملی اشاره کرد و گفت: از مهمترین عوامل اقتدار و توفیق در حفظ و گسترش امنیت ملی و زمینه ساز توسعه متوازن و پایدار و عامل دستیابی به رفاه و توسعه همه جانبه پدافند غیرعامل است.

فرماندار خمین تصریح کرد: براساس فرمایش مقام معظم رهبری، پدافند غیرعامل یک اصل برای همیشه است و نباید با هیچ بهانه‌ای متوقف شود؛ تمام مسئولین و مدیران با اندیشه‌ای راهبردی این وظیفه ملی را انجام دهند که به طور یقین پدافند غیرعامل کاهش آسیب‌پذیری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل کننده مدیریت بحران در شرایط خاص و ویژه را به همراه خواهد داشت.

ساداتی اظهارکرد: اولویت دادن به اصول و ملاحظات پدافند غیرعامل در طرح و برنامه ها به منظور ایمنی سازی زیرساخت‌های حیاتی، حساس و مهم کشور از اقدامات مهم است.

وی با اشاره به هفته گرامیداشت پدافند غیرعامل و شعار امسال این روز بیان کرد: هفته پدافند غیرعامل از 6 آبانماه شروع و تا دوازدهم ادامه دارد وشعار امسال این روز با عنوان« پدافند غیرعامل، حصول اطمینان از مصونیت و آمادگی کشور» نامگذاری شده است و با اجرای برنامه های مختلف نسبت به  معرفی دستاوردهای حوزه پدافند غیرعامل، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی  و آموزش به روش های مختلف به ویژه رسانه، ضرورت بکارگیری اصول پدافند غیرعامل در بین آحاد مردم جامعه در دستور کار باشد.

فرماندار خمین به اقدامات انجام شده در راستای پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: امسال در شهرستان خمین، آموزش اعضای ستاد بحران با گذراندن 72 ساعت دوره آموزشی، 100 درصد انجام شده است و کمبود ناجی غریق متخصص و حرفه‌ای یکی از مشکلات اساسی در ستاد مدیریت بحران  خمین است که در حال پیگیری حل این مشکل هستیم.

ساداتی خاطرنشان کرد: رصد کامل اوضاع محیط اجتماعی و زیستی، روش حفظ و نگهداری تاسیسات زیرساختی، آب، برق، گاز و مخابرات، حفاظت از مراکز جساس در سطح شهرستان با بکارگیری روش‌های نوین و آمادگی ستاد بحران درمواقع ضروری و به وجود آمدن تهدید و بحران و برخورد با شایعه سازی در فضای مجازی از مجموعه اصول پدافند غیرعامل است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات