خبرگزاری بسیج: اکثر استان ها و حتی شهرستان هایی که هزاران کیلومتر با تهران فاصله دارند، برای معرفی فرهنگ وتمدن و پتانسیل های فرهنگی خود با تمام قوا در نمایشگاه مطبوعات حاضر هستند؛ اما متاسفانه جای شهرستان ری به عنوان همسایه دیوار به دیوار پایتخت با پیشینه فرهنگی چند هزار ساله در این رویداد بزرگ فرهنگی خالی است.
کد خبر: ۸۹۴۲۳۰۹
|
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۵

  به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها همانند سالیان گذشته، امسال نیز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد؛ نمایشگاهی که از مراکز استان ها و شهرستان ها درآن حضور چشمگیر و فوق العاده ای دارند.

نمایشگاهی که در حدود 950 رسانه و خبرگزاری از سراسر کشور با تمام توان در آن حضور دارند، تا بتوانند توانمندی ها و پتانسیل های فرهنگی، اجتماعی استان و شهر خود را در مقابل دیدگاه بازدیدکنندگان قرار دهند.

وقتی که به نمایشگاه مطبوعات مراجعه می کنید از هر استان و شهرستانی جهت معرفی فرهنگ وتمدن و پتانسیل های فرهنگی خود با تمام قواه حاضر هستند تا بتوانند استان، شهر و شهرستان خود را به نحو احسن در کشور معرفی نمایند.

ولی متاسفانه چند سالی است که به این نمایشگاه مراجعه می کنیم و جای خالی شهرستان ری را با آن پیشینه تاریخی طلایی که ورد زبان تمامی مسئولین شهر می باشد و در هر جلسه و مراسم از «ری » به عنوان کهن ترین و تاریخی ترین شهر در ایران و حتی جهان  نام می برند و همین مسئولین بی توجه به رخداد مهمی چون برگزاری نمایشگاه مطبوعات هستند و حتی تا امروز ثانیه ای از وقت و فکر خود را به حضور رسانه های «ری» در این نمایشگاه معطوف نکرده اند.

-  آیا با این پیشینه تاریخی سهم «ری» از این رخداد فرهنگی که می تواند باعث معرفی دو چندان «ری » در ایران و حتی جهان شود، باید به این سادگی گذشت؟

-  آیا مسئولین فرهنگی شهر که در ایام مختلف سال گردهم جمع می شوند و جلسات گوناگون فرهنگی برگزار می کنند تاکنون به این موضوع فکر کرده اند؟

-  آیا « ری» با این همه تاریخ و پیشینه حتی نباید یک غرفه در جهت معرفی فرهنگ و تمدن خود در این نمایشگاه به خود اختصاص دهد.

این سوالات و هزاران سوالات دیگر ذهن و فکر هر خواننده و هر فردی که واقعا دلسوز «ری» و فرهنگ  غنی آن باشد را می آزارد و به این می اندیشد که مسئولین فرهنگی در جهت پیشبرد و معرفی «ری» چه کاری را انجام می دهند؟

البته امیدوارم با این یادداشت مسئولین فرهنگی شهرستان اندکی از فکر و وقت خود را صرف این موضوع نموده و حداقل در این خصوص از اصحاب رسانه و خبر مشورت بگیرند تا شاهد آن باشیم که در سال آینده یک غرفه به نام « ری » در این نمایشگاه بین المللی رخ بنماید.

به امید آن روز...

رضافغانی - سردبیردوهفته نامه «آوای ری»

ارسال نظرات