مسؤول بسیج سازندگی بندرلنگه:

اشتغال موثرترین راه پیشگیری از لغزش معتادان پاک شده از دام اعتیاد است

مسؤول بسیج سازندگی شهرستان بندرلنگه در راستای اجرای طرح کرامت قرارگاه جواد الائمه(ع) گفت: اشتغال موثر ترین راه پیشگیری از لغزش و بازگشت مجدد معتادان پاک شده به سوی سوء مصرف مواد مخدر می‌باشد.
کد خبر: ۸۹۴۲۳۱۶
|
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان،

عبدالزهرا لنگه‌ای عصر امروز درحاشیه دیدار با ریاست مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان بندرلنگه در راستای اجرای طرح کرامت قرارگاه جواد الائمه (ع) اظهار کرد: اشتغال موثر ترین راه پیشگیری از لغزش و بازگشت مجدد معتادان پاک شده به سوی سوء مصرف مواد مخدر می‌باشد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های قرارگاه جواد الائمه (ع) در اجرای طرح کرامت غلبه بر وسوسه های مصرف مجدد مواد مخدر با ایجاد اشتغال و کار آفرینی برای بهبود یافتگان از دام اعتیاد است.

لنگه‌ای با اشاره به اینکه مشکلات بیماران به سوء مصرف مواد مخدر به گونه‌ای نیست که سازمان بهزیستی به تنهایی بتواند آن‌ها را مرتفع سازد ،افزود: ماموریت مراقبت از معتادان پاک شده و مدیریت معضلات اجتماعی در سطح شهرها تنها به بهزیستی و پلیس محول نشده و لذا نهاد های مختلف باید برای آن دست به دست هم دهند.

مسؤول بسیج‌سازندگی بندرلنگه خاطر نشان کرد: مشکل اصلی بیماران سوء مصرف مواد مخدر پس از پاک شدن و بهبود یافتن اشتغال و عدم دست یابی به درآمد پایدار می‌باشد که در صورت حمایت نشدن از سوی مسؤولان اسباب بازگشت به گذشته فراهم آمده ، با لغزشی انتظارات از آینده را در هاله‌ای از ابهام خواهند دید.

در ادامه سید امیر محمد کشاورز ریاست مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان بندرلنگه ضمن اشاره به اینکه بیشتر معتادان مشکلاتی را دارند که به سختی می‌توانند به چرخه عادی زندگی بازگردند ودر صورت حمایت نشدن از سوی سازمان‌ها و نهادها احتمال لغزش و بازگشت مجددشان زیاد است، تصریح کرد: فرد بهبود یافته با تحمل مشقات ترک سوءمصرف مواد مخدر پس از پاکی، مشکل امرار معاش و کسب و کار خواهد داشت لذا باید به اشتغال به عنوان چرخه آخر درمان و تثبیت کننده بهبود ایشان توجه ویژه شود.

وی افزود : مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای آمادگی خود را در ثبت نام و آموزش این عزیزان در کسب مهارت‌های کاربردی جامعه همچون برق کشی ساختمان،لوله‌کشی ساختمان، برق خودرو و... اعلام می‌دارد.

کشاورز در پایان خاطر نشان کرد: بهبود یافتگان میتوانند پس از کسب مهارت و اخذ گواهینامه مربوطه با ارائه به بانک‌های طرف تفاهم نهاد هایی چون بهزیستی، صندوق کارفرینی امیدو .... از خدمات تسهیلاتی نیز بهره‌مند شوند.

گفتنی است، طول مدت دوره‌ها 3 ماه و مدت زمان آموزش روزانه ، 2 ساعت می‌باشد .

ارسال نظرات
آخرین اخبار