اقدام عجیب شهرداری بندرعباس؛

کلید ایستگاه های اتوبوس دست کیست؟

شهرداری بندرعباس در اقدامی عجیب اتاقک‌های انتظار مجهز به سیستم های سرمایشی در برخی ایستگاه‌های اتوبوس سطح شهر را، قفل کرده است.
کد خبر: ۸۹۴۲۳۶۳
|
۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛دوسال پیش بود که شهرداری تصمیم به بازسازی ایستگاه های فرسوده شهر بندرعباس و جایگزینی آن با ایستگاه های مجهز به سیستم سرمایشی گرفت .

این ایستگاه ها به هیج وجه قابل مقایسه با ایستگاه های زیبای شهرهای شمالی کشور نبود اما آنچه بیش از زیبایی برای مردم بندرعباس اهمیت داشت، وجود مکانی خنک برای فرار از گرمای کلافه کننده هوا بود.  

شرکت میرک کیش با اطلاع  شهرداری و سازمان اتوبوس رانی اقدام به ساخت این کانکس های کولردار کرد، ایستگاه هایی که تنها بهانه ای برای تصاحب پیاده رو و حق مردم شهر بود و استفاده های دیگری برای آن در نظر گرفته شده بود.

در کنار این ایستگاه ها غرفه ای نیز تعبیه شده بود که به دلیل موقعیت خوب آن متقاضیان زیادی داشت.

انگار به همراه غرفه، کلید حق مردم شهر هم به مغازه داران تحویل داده شده و آن ها هر زمان که صلاح بدانند می توانند مردم را از حق خود محروم کنند و اکنون عملا حق استفاده از این ایستگاه ها به بهانه خرابی کولرها از اهالی شهر سلب شده است و با تغییر کاربرد به انباری اجاره کننده غرفه تبدیل شده است.

محمد یکی از غرفه داران این کانکس ها در گفتگو با خبرنگار هرمز، گفت: من این مغازه را با قرارداد ماهیانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان از شرکت میرک کیش اجاره کرده ام و کلید ایستگاه نیز برای امنیت مغازه به من تحویل داده شد.

این مغازه دار در خصوص شرکت میرک کیش، اظهار کرد: این شرکت یک شرکت تبلیغاتی است و هدف از ساخت این ایستگاه ها استفاده از سقف آن برای نصب بیلبورد بود و در کنار آن هم اقدام به اجاره این غرفه ها می کند.

قفل نصب‌شده بر روی اتاقک های که برای رفاه حال شهروندان در گرما و سرما و همچنین سالمندان در ایستگاه‌ها نصب و در این عکس ها قابل مشاهده است باعث شده تا مسافران فقط بیننده این اتاقک‌ها باشند و نه استفاده‌کننده و همچنین مشخص نیست اگر قرار است قفل بر روی این اتاقکها که دارای صندلی هستند، زده شود و مسافران به خصوص سالمند آن، سر پا و زیر آفتاب بمانند،‌ پس چرا برای تهیه و نصب آنها در ایستگاه‌ها این همه هزینه شده است؟

منبع:هرمز

ارسال نظرات