سرطان بدخیم کم آبی به مدارس شبانه روزی بشاگرد رسید!

عضو شورای روستای اهون گفت: مدرسه شبانه روزی اهون حدود ۶۰ نفر دانش آموز و پرسنل دارد که هر ساله با شروع سال تحصیلی و حضور دانش آموران در خوابگاه این مدرسه با مشکل کم آبی رو به رو بوده است و در برخی موارد دانش آموزان بدون حتی قطره ای آب به تحصیل در شرایط دشوار ادامه داده اند.
کد خبر: ۸۹۴۲۳۷۳
|
۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛ به نقل از بشاگرد نیوز،آب احیاء کننده همه موجودات و نوید بخش زندگانی و حیات است که طراوت و پاکیزگی می بخشد وروح انسان را با نشاط می کند.

مشکلات تحصیل و مدارس در بشاگرد به دلیل شرایط اقلیمی و موجود در این شهرستان بسیار است که هرچند توسط مسئولان مربوطه در حال مرتفع شدن می باشد اما همچنان به تلاش های جهادی بیشتر نیاز است.

شرایط متفاوت تحصیل در بشاگرد!

دانش آموزان در مدارس شبانه روزی علاوه بر انبوه مسائل پیش رو و شرایط سخت دوری از خانواده باید با مشکلاتی نظیر بی آبی دست و پنجه نرم کنند که این مسئله باعث نگرانی والدین آن ها از وضع موجود شده است.

والدین برای  رها شدن از این مسائل با صرف هزینه های فراوان دانش آموزان خود را به شهر های دور و نزدیک فرستاده تا شاید آنجا تحصیلی بی دغدغه را تجربه کنند که این امر گاها به مهاجرت خانواده ها و خالی شدن روستا می انجامد.

تحصیل در شهرهای بزرگ به دور از خانواده و تجربه طعم تلخ غربت برای دانش آموزان در سنین پایین و عدم هم زیستی با خانواده باعث ایجاد مشکلات روحی و روانی فراوانی می شود که در تحصیل فرد تأثیرات منفی بسزایی دارد.

پراکندگی و شرایط دشوار خدمات دهی!

خدمات دهی و ایجاد تسهیلات در شهرستان بشاگرد به دلیل پراکندگی جمعیتی بالا و وجود راه های صعب العبور بسیار دشوار است اما لازم است آموزش وپرورش و اداره آب فاضلاب شهرستان با ایجاد تعامل های لازم از کنار اینگونه مسائل که ارتباط مستقیم با سرمایه های ملی کشوردارد عبور نکنند.

کم آبی یکی از بزرگترین معضل ها پیرامون مدارس شبانه روزی در سطح شهرستان است که مشکلات فراوانی را برای دانش آموزان رقم زده است.

صابر حسن زاده عضو شورای اهون در خصوص بی آبی مدرسه دخترانه شبانه روزی این روستا، اظهار کرد: کمبود آب روستای اهون تبدیل به یکی از بزرگترین  مشکلات مردم این منطقه شده که در حال حاضر به دبیرستان شبانه روزی این روستا هم سرایت کرده است.

عضو شورای روستای اهون در ادامه افزود: مدرسه شبانه روزی اهون حدود ۶۰ نفر دانش آموز و پرسنل دارد که به دلیل مسائل بی آبی در معرض بیماری های واگیر پوستی نظیر گال و تیفوس و سایر بیماری های بهداشتی  قرار دارند.

حسن زاده تصریح کرد: آب مدرسه یک روز درمیان وصل شده و به دلیل سرعت پایین آن، فقط در قسمت آموزشی آب وجود دارد و در خوابگاه از آن بی بهره اند.

وی با بیان اینکه سال هاست مدرسه شبانه روزی اهون با مشکل بی آبی دست و پنجه نرم می کند، گفت: هر ساله با شروع سال تحصیلی و حضور دانش آموران در خوابگاه این مدرسه با مشکل کم آبی رو به رو بوده است و در برخی موارد دانش آموزان بدون حتی قطره ای آب به تحصیل در شرایط دشوار ادامه داده اند.

عضو شورای اهون یاد آور شد: با توجه به نبود آب دانش آموزان تمرکز لازم برای درس خواندن را نداشته که این مسئله به ویژه در ایام تابستان و شروع خشکسالی بسیار شدید تر می شود و تأثیر مستقیم بر تحصیل آن ها می گزارد.

چشمه های آبی روستا در انتظار بهسازی!

حسن زاده در خصوص منابع آب روستایی، تصریح کرد: با توجه به چشمه های پر آب در اطراف روستا، نیاز فوری به بهسازی و هدایت آب به سمت روستا داریم تا مشکلات مردم و دانش آموزان مرتفع شود.

وی افزود: با توجه به مکاتبات متعدد بنده به مسئولان استانی جهت رفع مشکل کم آبی و بهسازی چشمه های روستا اما همچنان هیچگونه اقدامی در جهت بهبود آن دیده نمی شود.

عضو شورای اهون با اشاره به تأثیرات کم آبی بر ساکنین روستا، اظهار کرد:  بی آبی در این روستا باعث مهاجرت گسترده خانواده ها و خالی از سکنه شدن روستا ها شده است که این موضوع در صورت عدم بررسی بسیار خطرناک است.

خرابی راه های ارتباطی، مشکل همیشگی روستا نشینان بشاگردی

حسن زاده در خصوص دیگر مشکلات این روستا، عنوان کرد: نبود راه ارتباطی مناسب تبدیل به یکی دیگر از معظلات مردم و دانش آموزان شده است که نیاز به بهسازی دارد.

وی افزود: روستای اهون تا جاده اصلی شهرستان حدود چهار کیلومتر فاصله دارد که به دلیل عدم بهسازی و خراب بودن مسیر رانندگان مسافران را به داخل روستا نمی آورند و در چهار کیلومتری روستا رها کرده که بسیار خطرناک است.

عضو شورای اسلامی روستای اهون ادامه داد: در این مسیر چهر کیلومتری حدود ۱۲ عدد آب نما وجود دارد که بر اثر بارندگی تخریب یا صعب العبور است.

حسن زاده خاطر نشان کرد: از تمام مسئولان ذی ربط به ویژه آموزش و پرورش و آب فاظلاب و راهداری شهرستان انتظار می رود هر چه سریعتر این مشکل مردم روستا و دانش آموزان شبانه روزی را حل کرده تا بیشتر از این شاهد بی عدالتی آموزشی در سطح شهرستان نباشیم.

عباسی معاون آموزش و پرورش شهرستان بشاگرد در خصوص مشکل کم آبی دبیرستان شبانه روزی دخترانه اهون، اظهار کرد: خشکسالی در حال حاضر گریبانگیر همه مناطق شده است با این وجود طبق هماهنگی های انجام شده با با آب و فاضلاب روستایی این مدرسه هفته ای سه بار آب رسانی می شود.

معاون آموزش و پرورش شهرستان بشاگرد در پایان افزود: طبق مصوبه شورای سلامت به لطف خدا تا کنون هیچ گونه بیماری پوستی در سطح مدارس بشاگرد دیده نشده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار