همزمان با هفته پدافند غیرعامل نمایشگاه دستاوردهای شورای پدافند غیرعامل هرمزگان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در دانشگاه آزاد بندرعباس گشایش یافت.
کد خبر: ۸۹۴۲۳۷۴
|
۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از استانداری هرمزگان، بهروز اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در آئین افتتاح نمایشگاه پدافند غیرعامل استان هرمزگان، شناخت هرچه بیشتر جامعه از پدافند غیرعامل را یک ضرورت دانست و عنوان کرد: مردم باید با پدافند غیرعامل بیشتر آشنا شوند تا بتوانند در شرایط لازم بهترین اقدام را انجام دهند.

وی برپایی نمایشگاه پدافند غیرعامل را در ارتقاء سطح آگاهی مردم از این مقوله موثر خواند و افزود: تک تک افراد باید با پدافند غیرعامل آشنا باشند و برپایی این گونه نمایشگاه‌ها می‌تواند در شناخت درست مردم کمک شایانی کند.

اکرمی اضافه کرد: حضور دانش آموزان و دانشجویان در نمایشگاه پدافند غیرعامل و آشنایی با حوزه‌های متعدد آن می‌تواند فرهنگ‌سازی مناسبی در این زمینه ایجاد کند تا نسل آینده ما تسلط و شناخت بیشتری از پدافند غیرعامل و تاثیرات آن در جامعه داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان بیان داشت: اینکه هنوز بخش عظیمی از جامعه ما ندانند که پدافند غیرعامل چیست، به معنی عدم معرفی درست آن به مردم است و باید مردم از ضرورت آشنایی درست پدافند غیرعامل آگاه شوند و بدانند که آگاهی در این زمینه می‌تواند در بسیاری مواقع جان عده زیادی را از خطرات پیرامون نجات دهد.

وی تاکید کرد: زمانی می‌توان به مسئولان پدافند غیرعامل استان نمره قبولی داد که در حوادث و اتفاقات عملکرد مثبتی داشته باشند و به قول معروف خودشان را در شرایط دشوار نشان دهند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری هرمزگان نیز در این مراسم گفت: در این نمایشگاه دستاوردهای ۱۲ کارگروه شورای پدافند غیرعامل استان هرمزگان در حوزه‌های انرژی، آب، ارتباطات، سلامت، امداد و نجات به نمایش درآمده است.

سید عبدالمحمد سجادی افزود: علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه صبح‌ها از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ ظهر و عصرها از ۱۵ تا ۱۸ بعدازظهر می‌توانند به سالن فردوسی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس مراجعه کنند.

وی گفت: جشنواره تولیدات علمی و هنری پدافند غیرعامل پایان آذرماه در بندرعباس برگزار می‌شود و داوطلبان می‌توانند تا ۱۷ آذر آثار خود را در زمینه شعر، داستان، عکاسی، فیلم و پوستر به دبیرخانه جشنواره واقع در استانداری هرمزگان ارسال کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: در هفته پدافند غیر عامل ۱۲۰ طرح و رزمایش و سه همایش بزرگ در هرمزگان برگزار می‌شود.

ارسال نظرات