همزمان با ایام اربعین حسینی؛

تئاتر عاشورایی «برای یک حصیر خرما» اجرا می‌شود

تئاتر «آئینی ـ عاشورایی «برای یک حصیر خرما» به همت گروه تئاتر سپیدار و حمایت بسیج دانشجویی تهران بزرگ روی صحنه می‌رود.
کد خبر: ۸۹۴۲۴۰۸
|
۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲

 به گزارش سرویس بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج، قصه عاشورا، قصه دیروز کوفه نیست. قصه امروز همه جهان است. قصه جدال همواره حق و باطل. هر سال عاشورا بزرگ می‌داریم تا یادمان باشد که اگر از اعاده حق غفلت کنیم، ممکن است به قیمت یک حصیر خرما به لشگر باطل بپیوندیم و البته وقتی با باطل پیوسته باشیم ثمن‌اش هرچه باشد ثمن بخس است.

«تئاتر عاشورایی برای یک حصیر خرما» برداشتی آزاد است از آنچه بر مردم کوفه و عراق در سال شصت و یک هجری گذشت تا خواسته و ناخواسته، آگاهانه یا جاهلانه عهد خود شکسته و از یاری حسین (ع) دست برداشتند و یا به لشگر یزیدیان پیوستند، نگاهی پدیدارشناسانه به حواشی عاشورا و البته روایتی با زاویه نگاه اشقیا از بزرگترین حماسه تاریخ بشری دارد.

همزمان با ایام اربعین و رستاخیز بشری عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع)، تئاتر آئینی-عاشورایی «برای یک حصیر خرما» کاری از گروه تئاتر سپیدار و با همکاری ناحیه بسیج دانشجویی تهران بزرگ به نویسندگی و کارگردانی امیر امیری و با بازی سعید خانمیرزایی، سید سامان جعفری، فاطمه فرخانی، محمدرضا شیرزادی و محمد حسن حاجی امیری و همچنین با هنرمندی مهدی حاصل پور به روی صحنه می‌رود.

سایر عوامل نمایش مشاور کارگردان: مهدی حاصل پور/دستیار کارگردان: زهرا بهاری/مدیر صحنه: زهرا صادقی/طراح صحنه: علی وطن دوست/طراح لباس: محسن سپه دوست/طراح گریم: بهناز باقری/موسیقی: محمد حسن حاجی امیری-پوریا فرجی/نور: نفیسه رئیسی/جامه دار: فاطمه ایمانی

علاقمندان در دانشگاه‌های تهران و سایر شهرستان ها، مراکز، نهادها و سازمان ها و موسسات فرهنگی هنری و ... می توانند به منظور هماهنگی و رزرو جهت اجرا و یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس 09124545874 و یا مراجعه به کانال اطلاع رسانی @theater_for_a_date_mat تماس حاصل کنند.

 

 
ارسال نظرات