خبرهای داغ:
مدیر آموزش و پرورش درمیان بیان کرد: باید آموزش پدافند غیرعامل را از مدارس آغاز کنیم زیرا دانش آموزان در فرهنگ سازی پدافند غیرعامل نقش موثری دارند.
کد خبر: ۸۹۴۲۴۲۹
|
۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حسین مهران فر در همایش و صبحگاه مشترک پدافند غیرعامل در مدرسه تلاش شهر اسدیه افزود: آشنایی دانش آموزان با پدافند غیرعامل و انواع تهدیدها کمک خواهد کرد که آموزش های مرتبط برای مقابله با آن تهدیدها نیز راحت تر به آنان منتقل شود.


وی گفت: پدافند غیرعامل به عنوان نیاز اساسی در راستای حرکت به سمتی است که بتوانیم با ایجاد شرایط مناسب برای مقابله با بحران های احتمالی، جامعه سالم تر و آماده تر بسازیم.


وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل از بدو تولد انسان آغاز و تا همیشه عمر بشر مورد نیاز است و متعلق به یک دوران و زمان خاصی نیست اضافه کرد: با دانش و آگاهی می‌توان از آسیب‌های مختلف جلوگیری کرد یا از میزان آن کاست و معلمان و مدیران در ارتقای آگاهی دانش آموزان در زمینه آموزش پدافند غیرعامل نقش مهمی دارند.


مدیر آموزش و پرورش درمیان با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل ماهیتی پیشگیرانه و بازدارنده دارد گفت: پدافند غیرعامل مجموعه اقداماتی است که قبل از خطر و حادثه، پیش بینی می شود تا منجر به کاهش آسیب پذیری شود.


وی عنوان کرد: دشمن با برنامه های مختلف به دنبال است که اعتقادات ما را کمرنگ کند، گوشه هایی از پدافند غیرعامل در بعد فرهنگی این است که دانش آموز ما ارزش های اسلامی را حفظ و احترام به بزرگتر را رعایت کند و مبانی عقیدتی را در نظر داشته باشد.


مهران فر افزود: ما در آموزش و پرورش به دنبال این هستیم که آسیب های فیزیکی، اجتماعی و فرهنگی مدارس را شناسایی و با آن مقابله کنیم و با رعایت اصول پدافندی آسیب ها را به حداقل برسانیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها