عزم جهادی برای مبارزه با بی سوادی؛

قاضی خیر کرمانی با ساخت مدرسه محرومیت را قضاوت کرد

قاضی خیر کرمانی با ساخت مدرسه شهید مدافع حرم در روستای گلدشت بخش جازموریان و ارائه رایگان خدمات دندانپزشکی محرومیت را به سبک طبابت قضاوت کرد.
کد خبر: ۸۹۴۲۴۴۷
|
۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، نبود مدارس راهنمایی و دبیرستان به صورت مجزا در برخی از روستاهای شهرستان رودبارجنوب سبب ترک تحصیل دانش‌‌آموزان شده است.

 آموزش مناسب یکی از راه‌های اساسی پیشرفت جوامع محسوب می‌شود و تحصیل رایگان دانش‌آموزان در مدارس از مهم‌ترین اولویت‌های متولیان امر تعلیم و تربیت است، اما با این ‌وجود دانش‌آموزانی در مناطق محروم کشورمان همواره در بی‌عدالتی آموزشی به سر می‌برند و با کمترین امکانات آموزشی مشغول تحصیل هستند.

 

 

از آنجایی که فقر، بی سوادی و جهل باعث وقوع جرم می شود و اگر جامعه باسواد شود ارتکاب جرم در آن کاهش خواهد یافت چراکه ارتکاب جرم در ضرب و جرح در بین تحصیل کردگان بسیار اندک است.

 

 

یک قاضی خیر مدرسه ساز در استان کرمان که علاوه بر کار قضاوت، کار پزشکی هم انجام می‌دهد با کمک یک عضو شورای حل اختلاف کلنگ مدرسه ۶ کلاسه شهید مدافع حرم پرویز بامری را به مساحت ۲۱۰ متر را با هزینه اولیه به مبلغ سه میلیون تومان را در خردادماه سال جاری به زمین زدند و با این کار خود درد محرومان را قضاوت کرد.
 
 
 
در ادامه این امر خیرخواهانه، خیرین بومی و غیر بومی ترغیب شدند تا در این اثر ماندگار سهیم شوند و در کمتر از سه ماه، ۸۰ دانش آموز دختر در اول مهرماه با لبخند و امید بسیار تحصیل خود را در این مدرسه شروع کردند.
 
 
 
این مدرسه در روستای گلدشت از توابع بخش جازموریان شهرستان رودبار جنوب استان کرمان که همجوار با استان سیستان و بلوچستان است ساخت شد.
 
 
 
 
این روستا با وجود تعداد زیاد دانش آموزان فاقد آموزشگاه متوسطه اول بود که آن‌ها مجبور بودند فاصله ۱۵ کیلومتری را طی کنند تا به آموزشگاه درمرکز شهر برسند و این امر موجب شده بود با توجه به فرهنگ حاکم بر منطقه و مشکلات اقتصادی خانواده‌ها و نبود سرویس‌های ایاب و ذهاب اغلب آن‌ها ترک تحصیل کنند.
 
 
 
قاضی دادگاه بخش جازموریان همچنین به ارائه خدمات دندانپزشکی به دانش آموزان ۶ تا ۱۴ سال بصورت رایگان می‌پردازد و بازدید از مناطق محروم و صعب العبور جهت بررسی مشکلات معیشتی را در اولویت کاری خود قرار داده است و در این رابطه از خیرین جهت بهبود شرایط موجود دعوت بعمل آورده است.
 
 

شهید پرویز بامری از بسیجیان زهکلوتی بود که با شنیدن نام نویسی و اعزام به سوریه پیش قدم شد علی رغم مخالفت ها وممانعت های فراوان خواهر، پرویز به یگانهای مدافع حرم در سوریه ملحق شد و سر انجام در نبرد با مزدوران سعودی و پیروان اسلام آمریکایی بال در بال ملائک گشود.

 

رزمنده بسیجی که به صورت داوطلبانه برای اجرای عملیات مستشاری به منظور دفاع از حرم حضرت زینب(س) و مبارزه با گروهک‌های تروریستی به سوریه رفته بود،سر انجام درسن ۲۱سالگی سوم آذر ۱۳۹۴مورد اثابت خمپاره دشمن قرار گرفت و به آرزوی دیرینه خود نایل شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار