سید ساجد یعقوبی
مدیرکل کمیته امداد استان اردبيل مطرح كرد:
هزار و 700 نفر از مددجويان تحت حمايت اردبيل در شش ماهه نخست سال‌جاري در قالب طرح «شوق زيارت» براي نخستين بار به مشهد مقدس و عتبات عاليات اعزام شده‌اند.
کد خبر: ۸۹۴۲۵۱۳
|
۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵

اعزام 1700 مددجوي اردبيلي به سفرهاي زيارتي

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل؛ حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اينكه هزار و 700 نفر از مددجويان تحت حمايت اين استان در شش ماهه نخست سال‌جاري به سفرهاي زيارتي اعزام شده‌اند، گفت: با مشاركت خيران در طرح «شوق زيارت» هزار و 500 مددجو به مشهد مقدس و 200 مددجو نيز رهسپار عتبات عاليات شده‌اند.
وي با بيان اينكه طرح «شوق زيارت» با هدف اعزام مددجوياني كه تا كنون توفيق زيارت بارگاه ملكوتي امام رضا(ع) را نداشته‌اند اجرا مي‌شود، افزود: با مشاركت گسترده خيران در اين طرح، مي‌توانيم مددجويان بيشتري را به مشهد مقدس اعزام كنيم تا براي نخستين بار رهسپار حرم رضوي شوند.
دشتي با اشاره به اينكه بخش قابل توجهي از هزينه‌هاي اعزام مددجويان اين استان به سفرهاي زيارتي توسط خيران تامين مي‌شود، بيان كرد: بسياري از خيران كمك‌هاي خود را با نيت اعزام مددجويان اين استان به مشهد مقدس و عتبات عاليات در اختيار كميته امداد اردبيل قرار مي‌دهند كه در كنار رفع مشكلات معيشتي و نيازهاي ضروري خانوار تحت حمايت، تلاش داريم سطح فرهنگي و معنوي آنهارا نيز افزايش دهيم.
مدیرکل کمیته امداد اردبیل با بيان اينكه برگزاري اردوهاي زيارتي براي خانوار تحت حمايت اين استان موجب رشد آگاهانه ايماني، تقويت بنيه اعتقادي، تثبيت ارزش‌ها‌ي اسلامي، شناسايي استعدادهاي نهفته و افزايش خودباوري در بين آنها مي‌شود، گفت: كميته امداد اردبيل توجه ويژه‌اي به ارائه آموزه‌های قرآني و دینی به خانوار تحت حمايت اين استان دارد تا از اين طريق بيش از پيش از بروز آسيب‌هاي اجتماعي در بين آنها پيشگيري شود.
وي با اشاره به اينكه با مشاركت خيران در طرح «شوق زيارت» اعزام 450 نفر از زنان سرپرست خانوار كه تا كنون توفيق زيارت حرم رضوي را نداشته‌اند فراهم شده است، اعلام كرد: براي اعزام اين مددجويان به مشهد مقدس بيش از 100 ميليون تومان هزينه پرداخت شده است.
دشتي با بيان اينكه 60 درصد از هزينه‌ها از محل تعامل با موسسات خيريه و مراكز نيكوكاري اين استان تامين شده است، افزود: مركز نيكوكاري ائمه اطهار(ع) اردبيل نيز 40 درصد از هزينه‌هاي اعزام مددجويان به مشهد مقدس را پرداخت كرده است.
مدیرکل کمیته امداد اردبیل با اشاره به اينكه تلاش داريم زمينه‌هاي دیدار حرم امام رضا(ع) را برای يكايك مددجویانی که در انتظار سفر به مشهد مقدس هستند فراهم کنیم، گفت: تا كنون اقدامات مناسبی در اين زمينه انجام گرفته كه با همکاری و مشارکت همه‌جانبه خیران مي‌توانيم مددجويان بيشتري را به سفرهاي زيارتي اعزام كنيم.

ارسال نظرات