خبرهای داغ:
امام جمعه موقت بیرجند گفت: استکبار جهانی کسانی هستند که اهل علم، فرهنگ و منطق نیستند کسانی باید با شجاعت در برابر آنان بایستند و آنان را به عقب برانند و گرنه تمام جهان را به بردگی خود می گیرند.
کد خبر: ۸۹۴۲۵۲۶
|
۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت السلام والمسلمین حسین مختاری صبح امروز در کنگره شهدای دانش آموز استان با طرح این سوال که ما باید از چه کسانی بیشترین تجلیل و تکریم را داشته باشیم؟ اظهارداشت: می خواهیم این مسئله را از بعد عقلی، وجدانی، دیدگاه قرآن و اهل بیت مورد توجه قرار دهیم.

وی عنوان کرد: بیشترین تجلیل و تکریم یک انسان عاقل و با وجدان باید از کسانی باشد که بیشترین خدمت را برای انسان داشته اند. آنها شامل سه گروه می شوند که یک مثلت الهی است.

انبیاء، علما و شهدا مثلت الهی برای هدایت بشریت

مختاری با اشاره به سه گروه قابل احترام افزود: در راس این مثلث انبیاء و اولیاء هستند که با تحمل اذیت و آزارهای فراوان و با دادن جان خود در راه خدا به جامعه بشریت بیشترین خدمت را کردند. علمای ربانی و شهدای فی سبیل الله دو گروه دیگر قابل تجلیل و تعظیم هستند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس عقل، فطرت، وجدان، قرآن و روایات اسلامی بعد اصلی وجود و تمام عظمت انسان به خاطر روح ملکوتی او است .

امام جمعه موقت بیرجند بیان داشت: اگر خداوند تمام هستی را برای انسان آفریده به خاطر این است از روح خود در آن دمیده است و گرنه از نظر جسمانی که با حیوان فرقی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه اگر کسی به جان و روح انسان خدمت کرد بیشترین خدمت را به او کرده است و شایسته تجلیل و تکریم است گفت: تمام خدمتگزاران جامعه به انسان خدمت و احسان می کنند اما خدمت به بدن و تن انسان قابل مقایسه با خدمت به جان و روح انسانها نیست.

این کارشناس مذهبی اظهارداشت: در طول تاریخ، انبیاء، شهدا و علما جان بشر را تقویت کردند.

وی با بیان اینکه زندگی اصلی ما در این دنیا خلاصه نمی شود اضافه کرد: دنیا محل رشد، تربیت و مزرعه است و حیات طیبه که در شان انسان است در آخرت مهیا می شود.

مختاری با بیان اینکه زندگی پایدار ابدی برای انسان در بهشت مهیا می شود ابراز داشت: کسانی بیشترین خدمت را به ما داشتند که مسیر رسیدن به بهشت را برای ما مهیا کردند.

وی ادامه داد: کار هیچ خدمتگزاری در جامعه با انبیاء و اولیای الهی که راه بهشت را به ما نشان می دهند قابل مقایسه نیست .

جهالت ها در کنار استکبارجهانی دین خدا را تهدید می کنند

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه انبیاء برای ارائه خدمت بزرگ به بشریت آمدند اما پیوسته دو خطر بزرگ دین خدا را تهدید می کند افزود: یکی جهالت ها است انسان های مغرض از جهالت ها استفاده کرده و عده ای را به سمت غیر خدا، امیال دنیایی و نفسانی می کشانند و این توده های مردم را بیشتر تهدید می کند.

وی با بیان اینکه علما کار زیربنایی فرهنگی و درمانی انجام می دهند عنوان کرد: گروه دومی که خدمت انبیاء را تکمیل کردند علمای ربانی بودند که با سلاح علم، تقوا و معرفت با توده های مردم در ارتباط هستند.

مختاری ادامه داد: اگر در طول تاریخ علمای ربانی نبودند ما امروز از حقایق دین و معارف آن نا آگاه بودیم علما کمک کردند که با عشق خدا و آخرت زندگی کنیم.

وی با بیان اینکه در صورت نبود علما جان انسان ها تغذیه نمی شود یادآور شد: گرگ هایی که در سراسر دنیا درندگی می کنند جان های گرسنه اند.

در برابر استکبار خون شهید جواب می دهد، نه قلم عالم

این کارشناس مذهبی بیان داشت: در کنار علما به شهدا نیاز است چون برخی ها گفتگوی تمدن، معرفت و علم را نمی فهمند و فقط زور و شمشیر و سلاح می فهمند.

وی با بیان اینکه جهل تنها به معنی ناآگاهی نیست بلکه افرادی که گرفتار مقام پرستی، نفس پرستی  و استکبار هستند نیز جاهل اند گفت: این گروه را عالم نمی تواند متقاعد کند.

 مختاری اضافه کرد:  نیاز به شهدا است که با نثار جان خودشان در برابر کسانی که تحت تاثیر غرایز ، شهوات و حب ریاست پیوسته درصدد جنگیدن با حق بودند بایستند.

وی با بیان اینکه در برابر استکبار خون شهید جواب می دهد نه قلم عالم اظهارداشت: شهدا در برابر استکبار جهانی و در مقابل جهالت هایی که منطق نمی فهمند و از منطق بشری بی بهره اند مقاومت کردند.

امام جمعه بیرجند خاطرنشان کرد: استکبار جهانی امروز بعد از گذشت قریب 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی با توطئه و قلدوری می خواهند به انقلاب اسلامی ضربه بزنند و امنیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا است.

مستکبران بی منطق نقض برجام کردند

وی تصریح کرد: استکبار منطق نمی فهمد خودشان سالها فریاد زدند مایل به مذاکره با ایران هستند رهبر انقلاب برای اثبات بی اعتمادی به آمریکا اجازه دادند اگر آمریکاییان منطق داشتند زیر قول و قرار خودشان نمی زدند و مذاکره را نقض نمی کردند .

مختاری ادامه داد: استکبار جهانی در عالم کسانی هستند که اهل علم، فرهنگ و منطق نیستند آنان اربابان زر و زور هستند و کسانی باید با شجاعت در برابر آنان بایستند و آنان را به عقب برانند وگرنه تمام جهان را بردگی و بندگی خود می گیرند.

وی متذکر شد: اگر شهدا از اقشار مختلف مردم نبودند دشمن مستکبر و بی منطق اجازه نمی داد که نظام اسلامی بر پا باشد و به دنبال این است که همچون رژیم پهلوی نوکران آنان بر ملت ما حاکم شوند.

وی اظهارداشت: ما پیوسته باید قدردان شهدا و خانواده های معظم شهدا باشیم و از آنان تجلیل و قدردانی کنیم در حقیقت تجلیل و اجر اصلی آنان در دست خداوند متعال است.

گفتنی است، در پایان مراسم از خانواده های معظم شهدای دانش آموز استان تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها