خبرهای داغ:
اقتصاد ايران همواره در تصرف دولت بوده و هيچگاه مسير پيشرفت را نتوانسته در اين باره طي كند.يكي از دلايل كاهش ارزش پول ملي ايران در برابر دلار ريخت و پاش بي نهايت در سيستم هاي اداري و حكومتي مي باشد.
کد خبر: ۸۹۴۲۵۴۸
|
۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، در كشوري كه انقلاب اسلامي در آن روي داد در زمينه هاي مختلفي علمي و نظامي پيشرفت هاي چشمگير و بي نظيري را بدست آورديم اما هيچگاه انقلاب به ادارات و اقتصاد جمهوري اسلامي وارد نشد تا بتواند تحولي شگرف در خدمت رساني به مردم و مستضعفان را داشته باشد.
با حساب ساده و سر انگشتي مي توان بدين موضوع پي برد كه عامل همه تورم و گراني و بيكاري ركود خود دولت ها هستند و هيچ قدرتي نمي تواند به اندازه اقتصاد دولتي كه آميخته به رانت و فساد است ضربات مهلك بر پيكر انقلاب واردكند.
ارزهاي خارجي ،معادن، صنايع، نفت، گاز، آب، درياها، عوارض، بانك ها، پالايشگاه ها، طلا، جنگل و مراتع، مجوزهاي واردات و صادرات كه در دست دانه درشت هاي وابسته به آقازاده هاي سياسي مي باشد راه را براي هر فعاليت در درون كشور محدود مي كند و هيچ دولتي هم راضي به واگذاري كارشناسانه به بخش خصوصي نيست.
واگذاري ها به معني كاهش رانت هاي فساد و اطلاعاتي دراقتصاد مي باشد ،يكي از دلايل گراني ارز كه از 7 تومان به 4350 تومان رسيده خود دولت ها مي باشند تا با گران كردن ارز ما به التفاوت درآمد از فروش ارز را صرف تسويه بدهكاري هاي خود نمايند اما ارزش تورم ناشي از اين گراني و تورم فرمايشي ارز در ايران فقط نصيب مردم شده و بيكاري وفقر را دامن مي زند.
در عوض دولت مردان با اعلام وضعيت اضطراري كاري خواهند كرد كه در آمد دولت كامل خواهد شد و اين بي بندو باري اقتصادي را به معناي رشد اقتصادي قلمداد كرده و ارزش پول ملي را فداي تنبلي و كم تحركي مديريت دولتي مي كنند.
به جز دولت ها هيچ كس در تورم دخيل نيست.براي اينكه مردم را توجيه كنندعامل گراني را به رسانه ملي مي آورند ودر خصوص دلايل گراني ارز و دلار توضيح مي دهند. تا امروز هم در خصوص اقتصاد دولتي كلي گويي شده و هيچ اقدام عملي صورت نگرفته بلكه واگذاري ها هم با هزاران مشكل مواجهه بوده است.
دولت هم هر سه ماه يك ميليون شغل ايجاد مي كند يعني در مدت 2 سال بيش از 8 ميليون نفر شاغل شده و براي نيروي كار نيازمند واردات از كشورهاي ديگر دنيا هستيم.
مي گويند: روزي ملا نصرالدين سوار بر كشتي به مسافرت رفت كه در نيمه راه كشتي دچار طوفان شد،براي اينكه تعادل كشتي كنترل شود باد بان ها را انداختند تا به كشتي آسيب نرسد،ملا فرياد زد چه مي كنيد؟ اين بي صاحب از ته مي جنبدشما چرا از سر مي خواهيد آرامش كنيد!!
حكايت اقتصاد ما نيز همين است ،طوفان زده و بحراني مي باشد از ريشه خراب بوده و اگر هزاران مدير هم جابجا شود هرگز به ساماندهي نمي رسد.هر اختلاس و اتفاقي در كشورخبر ساز مي شود پاي يك مدير دولتي در ميان است. در ايران اقتصاد به دكاني پرسود براي دولت و ضرر براي مردم شده است كه در نتيجه اين روش مردم مستضعف تر و دولتمردان و نزديكان به آنها در حوزه هاي مديريت با رانت ويژه يك شبه ميليارد ر شده اند.
1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها