مراسم نکوداشت و تجلیل از چندین دهه خدمات استاد فرزانه «محمود ابراهیمی» نویسنده، قرآن پژوه و اسلام‌شناس در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۴۲۵۸۷
|
۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، صبح امروز مراسم نکوداشت و تجلیل از چندین دهه خدمات استاد فرزانه «محمود ابراهیمی» نویسنده، قرآن پژوه و اسلام‌شناس در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد.

رئیس دانشگاه کردستان در این مراسم اظهار داشت: استاد «محمود ابراهیمی» اولین دانشیار دانشگاه کردستان هستند که تاکنون بیش از ۲۰ اثر ارزشمند را از زبان عربی به فارسی ترجمه و تصحیح کردند.

فردین اخلاقیان افزود: نام ابراهیمی، با نام و تاریخ دانشگاه کردستان عجین شده است و از اوایل فعالیت این دانشگاه، وی فعالیت خوبی داشتند.

وی گفت: محمود ابراهیمی محقق و پژوهشگر قرآن و اسلام‌شناسی علاوه بر ارتقای سطح علمی دانشگاه، معلمی موثر در زمینه‌های مختلف اخلاق، رفتار، آزادگی و شاد بودن می‌توان از وی به عنوان «معلم انسان‌ساز» نام برد.

رئیس دانشگاه کردستان تصریح کرد: استاد ابراهیمی اگر به چنین جایگاهی رسیده به خاطر داشتن روحیات خستگی‌ناپذیر و مردمی‌بودن بوده و وی چندین دهه فعالیت و خدمات علمی و اجتماعی به دانشگاه کردستان و جامعه ارائه کردند.

وی با اشاره به اینکه ما خود را وام‌دار چنین اساتید و افرادی همچون «استاد محمود ابراهیمی» می‌دانیم، گفت: اینگونه مراسمات اگر چه به صورت نمادین برگزار می‌شود، اما با هدف احترام به جایگاه چنین علمایی و الگوسازی برای جوانان امروزی برگزار شده است.

اخلاقیان افزود: ما باید به چنین افراد و اساتیدی اجازه ورود اعتقادات دهیم و اعتقاد به دانش و دانش‌محوری از الزامات احترام به علایق و سلایق است.

وی اظهارکرد: استان کردستان و این منطقه افتخار می‌کند که چنین دانشمندانی به جامعه عرضه کرده است.

گفتنی است؛ مراسم نکوداشت استاد فرزانه محمود ابراهیمی با همکاری دانشگاه کردستان و بنیاد نخبگان استان برگزار شد.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات