خبرهای داغ:
اگر هرچیز شیرین و نیز عسل مصرفی شما در هر ماه میزان قابل توجهی است همین می‌تواند دلیل اصلی نیاز بدن تان به پاکسازی باشد. در اصل، با مصرف شکر، مصرف انسولین در بدن بالا می‌رود.
کد خبر: ۸۹۴۲۶۴۴
|
۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، سموم از راه غذا، محیط و... وارد سیستم بدن می‌شوند، مثل جیوه موجود در گوشت ماهی و BPA موجود در مواد پلاستیکی! این سموم، عوارضی مثل خستگی، میگرن و آکنه ایجاد می‌کنند. البته بدن روزانه از شر بسیاری‌شان از طریق ادرار و مدفوع خلاص می‌شود ولی درهرحال مقداری از آن در بدن باقی می‌ماند که چنانچه برای پاکسازی‎اش اقدام نشود، باعث ناخوشی و کسالت می‌شود. بهترین راهکارهای دفع سموم از بدن عبارتند از:

نوشیدن صبحگاهی آب لیمو

آب اکسیر زندگی است. برای اینکه بشاش بمانید و به پاکسازی سموم بدن‌تان کمک کنید باید روزانه حداقل پنج لیوان آب بنوشید، و چه بهتر که روز خود را با نوشیدن یک لیوان آب شروع کنید. با اضافه کردن آب‎لیمو به آب ناشتای خود، اثر مبارزه با این سموم را دوبرابر می‌کنید. آب‎لیمو با خاصیت اسیدی خود، همچون یک کیمیاگر رفتار کرده و سموم را قلع و قمع می‌کند!

افزایش میزان پیاده‎روی

این ورزش ساده، راه خارق‎العاده‎ای برای پاکسازی سیستم بدن است، آن هم بوسیله خاصیت تسکین‎دهنده و ترمیم‎کننده‎ای که دارد. حال اگر واقعا وقت پیاده‎روی ندارید، حداقل می‌توانید در طی روز کارهای کوچکی را به تلافی آن انجام دهید مثل بالا رفتن از پله‎ها بدون استفاده از آسانسور.

کاهش مصرف شکر

اگر شکر (هرچیز شیرین و نیز عسل) مصرفی شما در هر ماه میزان قابل توجهی است همین می‌تواند دلیل اصلی نیاز بدن‎تان به پاکسازی باشد. در اصل، با مصرف شکر، مصرف انسولین در بدن بالا می‌رود که این به معنای اضافه کاری غده پانکراس است (و در واقع تحمیل یک بار اضافی به بدن) و در درازمدت دیابت و حتی سرطان را به همراه خواهد آورد.

نوشیدن انواع اسموتی‎ها

اسموتی به خصوص وقتی که همراه با میوه و سبزیجاتی مثل اسفناج، کلم، گشنیز، پرتقال، سیب، چغندر، هویج، زنجبیل و ...باشد، مفیدترین جایگزین مواد مغذی و بهترین راهکار برای سم‎زدایی از بدن و ایجاد نشاط است.

حذف نان سفید از برنامه غذایی

نان سفید به محض ورود به بدن، با خاصیت چسبندگی‌اش، انواع مشکلات را از جمله در روند هضم ایجاد می‌کند. پس تا می‌توانید از مصرف این نوع نان خودداری کنید.

پیداکردن راه‌های رفع تنش عصبی

استرس و اضطراب می‌تواند از راه‌هایی غیر قابل تصور بر روی سیستم بدن اثر بگذارد که مشکلات پوستی، سردرد، خستگی و حتی حالت تهوع، همگی از جمله عوارض آن هستند. به بیان دیگر، به محض غلبه این احساس، سیلی از مواد سمی ‌سرازیر بدن می‌شوند تا شما را به مرز جنون بکشانند. راه‌های زیادی برای مقابله با این وجود دارد. از آن بین توصیه ما پیاده‎روی بیشتر، اختصاص ساعاتی چند به عنوان فراغت از مشغله‎ها، انجام کارهای دلبخواه‎تان (بیشتر از مواقع عادی)، نه گفتن هرچه بیشتر به درخواست‌های دیگران، تغذیه درست و استراحت بیشتر است.

مصرف ماست

اگر ماست دوست ندارید، می‌توانید یک مکمل پروبیوتیک را جایگزینش کنید، چون باکتری‌های مفید آنها (با مبارزه با باکتری‌های مضر بدن) به سلامتی سیستم بدن‎تان کمک می‌کنند. اما در هر حال ما مصرف ماست را توصیه می‌کنیم چون خواص دیگری مثل رساندن کلسیم به بدن نیز دارد.

استفاده از سونا

سونا فواید زیادی دارد از جمله کمک به پاکسازی بدن، باور کنید که داغی فضای سوناها دقیقا همان چیزی است که برای دفع سموم بدن به شکل تعریق نیاز است.

تنفس عمیق

هرقدر تنفس بهتر انجام شود و اکسیژن بهتر در بدن گردش کند، بدن پاک‌تر خواهد بود (تنفس کوتاه و سطحی فاقد این اثر است). انجام تنفس‌های عمیق، راه دیگری در جهت پاکسازی بدن است. با تمرکز بر روی تنفس خود به انتقال سریع و موثر اکسیژن و سم‎زدایی در بدن خود کمک خواهید کرد.

تغذیه درست

تغذیه سالم شامل میوه، سبزیجات، غلات و حبوبات است. مصرف این مواد در کنار حذف هله‎هوله، باعث تامین مواد مغذی لازم برای بدن است که به سم‎زدایی و سلامت آن کمک می‌کند.

منبع: سلامتیسم

ارسال نظرات
پر بیننده ها