همه دستگاه های خدمات رسان به ویژه در بخش های آب، برق و خطوط انتقال نیرو که دارای زیر ساخت های مهم هستند، باید نسبت به مصون سازی زیرساخت های خود، اهتمام ویژه ای داشته باشند.
کد خبر: ۸۹۴۲۷۶۳
|
۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان در همایش استانی پدافند کالبدی با اشاره به اینکه یکی از اهداف مهم پدافند غیر عامل حفاظت از زیر ساخت های مهم کشور است، گفت: همه دستگاه هایی که به نوعی دارای زیرساخت های مهم هستند، باید نسبت به مصون سازی زیرساخت ها توجه کنند.

سید بیوک موسوی افزود: در حوزه پدافند غیر عامل، حفاظت و مصون سازی همه جانبه در حوزه های مختلف، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه پدافند غیر عامل، مجموعه اقداماتی است برای مصون سازی کشور در زمان تهدید و بحران که باید با رعایت اصول همراه باشد، اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص کشور، هم اکنون برخی فشارها و تهدیداتی کشور را تهدید می کند که به همین دلیل باید مصون سازی مناسبی در حوزه های مختلف صورت گیرد.

معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به اینکه رعایت اصول پدافند غیر عامل در ساخت و سازها بسیار مهم می باشد، تصریح کرد: برای حفاظت از جان مردم و همچنین زیر ساخت های کشور، باید با رعایت استانداردها، از جدیدترین و مقاوم ترین ابزارها برای ساخت و ساز استفاده شود. 

سید بیوک موسوی افزود: همه دستگاه های خدمات رسان به ویژه در بخش های آب، برق و خطوط انتقال نیرو که دارای زیر ساخت های مهم هستند، باید نسبت به مصون سازی زیرساخت های خود، اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مصون سازی در حوزه اجتماعی و اقتصادی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: پدافند غیر عامل با هدف مصون سازی در مقابل حملات و تهدیدات سایبری، فنی، زیستی، شیمیایی و حتی اجتماعی و اقتصادی صورت می گیرد که همه این موارد باید در کشور مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به اینکه با توجه به تهدیدات دشمنان نسبت به نظام جمهوری اسلامی، ارتقاء نقاط قوت کشور در کنار توجه و رفع نقاط ضعف از سوی دستگاه های اجرایی، امری ضروری است، اظهار داشت: آگاهی بخشی به عموم مردم در حوزه پدافند غیر عامل از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سید بیوک موسوی افزود: هر دستگاهی باید در چهارچوب قوانین، وظایف و احساس مسئولیتی که بر عهده دارد، موضوع حفاظت در حوزه های مختلف را جدی بگیرد.

 

 

ارسال نظرات