خبرهای داغ:
فرماندار هشترود در جلسه انجمن کتابخانه های این شهرستان از راه اندازی پیک موتوری کتاب در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۴۲۷۶۷
|
۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حسن مستفید گفت:  همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی فعالیت این پیک موتوری با هدف دسترسی آسان مخاطبان و علاقه‌مندان به کتابخوانی که امکان مراجعه به کتابخانه ندارند، آغاز می شود.

وی افزود: مخاطبان علاقه مند با تماس تلفنی، کتاب موردنظر خود را می توانند در منزل به‌ صورت امانت دریافت کنند.

مستفید اضافه کرد: پیک موتوری کتاب با هدف ارایه خدمات بیشتر به علاقه مندان به کتابخوانی و تبلیغات و اطلاع رسانی برای مقوله مهم و تاثیر گذار کتابخوانی و استفاده از امکانات کتابخانه های عمومی هشترود راه اندازی خواهد شد.

فرماندار هشترود اظهارداشت: با این طرح مخاطبان و اعضای کتابخانه با تماس تلفنی و انتخاب کتاب مورد نظر به صورت رایگان درب منزل کتاب خود را به صورت امانت دریافت کنند.

وی پیشرفت کشور ها را در گرو مطالعه دانست و گفت: کتابخوانی باید از مهدهای کودک آغاز شود و در این زمینه آموزش و پرورش باید همکاری تنگاتنگ با اداره کتابخانه ها داشته باشد.

مستفید بیان کرد: اگر خیرین و یا شهرداری زمین رایگان در اختیار اداره کتابخانه ها بگذارند کتابخانه دیجیتال ساخته خواهد شد.

رئیس کتابخانه های عمومی هشترود نیز گفت: سرانه مطالعه درکشور ۱۵دقیقه است و این مقدار در هشترود ۵دقیقه می باشد.

پری اسدی افزود: فضادرهشترود فقط برای شهرغیرازروستاهابرای هر نفر۰/۰۷۷متر است و تعداد عنوان کتاب در چهار کتابخانه  این شهرستان 50 هزار کتاب با 2 هزار و 500 نفر اعضا که نسبت به سال گذشته این اعضا دو برابر شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها