استاندار زنجان:

با ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری، استعلام و مسائل اداری سرمایه گذاران، مدیریت می شود

با ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری، استعلام و مسائل اداری سرمایه گذاران، مدیریت می شود و پروسه تعریف شده در آن، به عنوان منشور سرمایه گذاری استان قلمداد خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۴۲۷۶۹
|
۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در جلسه شورای اداری استان گفت:  بیش از ۸۰ درصد اعتبارات پیش بینی شده در لایحه بودجه کشور، در بخش ملی بوده و به همین دلیل، مدیران استان باید پیگیر جذب اعتبارات ملی برای استان باشند.

اسداله درویش امیری با اشاره به اینکه کمتر از 15 درصد اعتبارات عمرانی کشور در استان ها توزیع خواهد شد، افزود: با توجه به اینکه حجم عمده ای از اعتبارات در سطح ملی پیش بینی و توزیع می شود، لذا باید از ظرفیت این بخش و تبصره های تعریف شده لایحه بودجه سالجاری، استفاده لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته تاکیدات زیادی به منظور پیگیری و جذب اعتبارات ملی در استان از طریق مدیران استانی صورت گرفته است و تاکید فعلی نیز به عنوان آخرین تاکید در این زمینه و در جهت تصمیم گیری به منظور بهبود عملکرد مدیران استان خواهد بود، اظهار داشت: لایحه بودجه سال ۹۷ در وزارتخانه ها و سازمانهای ملی و سازمان برنامه وبودجه در حال بررسی و تدوین است لذا از مدیران اجرایی استان می خواهیم برای افزایش اعتبارات پروژه های ملی در دست اجرای استان، تلاش و پیگیری مستمری در تهران داشته باشند.

استاندار زنجان تصریح کرد:آخرین وضعیت بدهی دستگاه های دولتی به پیمانکاران نشان می دهد که بیش از 90 درصد این بدهی ها، مربوط به طرح ها و پروژه های ملی بوده که این امر، نیازمند پیگیری توسط مدیران استان است.

اسداله درویش امیری گفت: تاکنون پیمانکار پروژه دوخطه کردن راه آهن زنجان-تهران، اعتباری بالغ بر 250 میلیارد تومان برای انجام عملیات اجرایی هزینه کرده و مصالح زیادی نیز در کارگاه های موجود در مسیر اجرای این طرح، دپو نموده که با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مدیریت استان، تخصیص 100 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت به پیمانکار این طرح، قطعی شده است.

وی با اشاره به اینکه با بررسی های صورت گرفته، مشخص شده است که 15 دستگاه دولتی مهم در استان، 653 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی دارند که این میزان بدهی بعد از تایید ذی حسابی، ثبت شده است، همچنین عمده بدهی مربوط به حوزه آب و راه استان می باشد، افزود: با توجه به اینکه هر منطقه ای دارای ظرفیت هایی برای جذب سرمایه گذار است، لذا باید از این ظرفیت ها، استفاده بهینه را نمود تا در جهت رونق تولید و ایجاد اشتغال، اقدامات اساسی انجام شود.

استاندار زنجان تصریح کرد: دریافت استعلام توسط سرمایه گذار، توسط 10 دستگاه اجرایی صورت می گیرد که بعضاً بعد از انجام بیشتر استعلام ها، عدم همکاری یک کارشناس در یک دستگاه و به تبع آن، مشکل و معطلی برای سرمایه گذار به وجود می آید.

اسداله درویش امیری اظهار داشت: با ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری، استعلام و مسائل اداری سرمایه گذاران، مدیریت می شود و پروسه تعریف شده در آن، به عنوان منشور سرمایه گذاری استان قلمداد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه  صادرات استان از مبدا تولید طی 6 ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 86 درصد و از مبداء گمرک زنجان به میزان 35 درصد، رشد داشته است، گفت: اجتماع عظیم مسلمانان در مراسم اربعین طی سال های اخیر و با حضور گسترده مردم ایران در کشور عراق، برگزار می شود که این امر، به عنوان بخشی از مراسم عظیم مذهبی مردم کشور قلمداد می گردد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه  زائران ایرانی باید قوانین و مقررات کشور عراق را رعایت کنند، تصریح کرد: دولت ایران تا مرز عراق در قبال زائران، مسئولیت هایی بر عهده دارد و البته در داخل خاک عراق، مسئولیت بر عهده این کشور بوده که زائران ایرانی، باید همکاری لازم را با مسئولان داشته باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار