خبرهای داغ:
نماينده مردم اروميه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی مهری دولت نسبت به سيب آذربايجان غربی و درياچه اروميه گفت: دولت هيچ عشق و علاقه ای به آذربايجان ندارد، یکی از دلایل هم اینکه حتی يك درصد كارخانه های آذربايجان غربی دولتی نيست.
کد خبر: ۸۹۴۲۸۳۹
|
۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، نادر قاضي پور در برنامه «فرمول يك» كه به صورت زنده از شبكه يك سيما پخش شد، در اعتراض به بی مهری های فراوان دولت نسبت به منطقه شمالغرب، اظهار داشت: متاسفانه وزير جهاد كشاورزی هيچ اعتقادی به اقتصاد این منطقه ندارد، فقط دنبال واردات برنج و تراريخته ها و … است،  اروميه بيشترين سردخانه را در كشور دارد، يك چهارم سيب جهان در آذربايجان غربی توليد می شود و اگر اجازه ندهند ميوه وارد كشور شود و در كنار صادرات نارگيل و انبه، سيب هم صادر شود ديگر شاهد ريخته شدن سيب در كنار خيابان ها نخواهيم بود.

وی، با تاكيد بر اينكه دولت بايد به داد منطقه آذربايجان برسد، افزود: ما بر آذربايجان غيرت داريم، هركس به آذربايجان نگاه چپ كند چشمان او را در می آوريم، به فرموده امام راحل(ره) آذربايجان پشتيبان اسلام است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سوال مجری برنامه كه قطعا تمام نمايندگان نماينده مردمند، چرا به وزير جهاد كشاورزی رای اعتماد داديد؟ گفت: من خودم به شخصه به وی رای اعتماد ندادم اما به دليل اينكه منافع بعضی جريانات سياسی به منافع مردم ارجحيت دارد، رای آورد.

وی، ادامه داد: ما شرمنده باغداران خود هستیم، به کشاورزهای ما ظلم می کنند، هرکسی در دل کشاورزان بنشیند گریه می کند، دلالان و عوامل مختلف پول کشاورزان را نمی دهند.

قاضی پور، با تاکید حمایت از تولید ملی و کارگر ایرانی گفت: ما بسیار هم شجاع و نترس هستیم، چرا که از فرزندان ستارخان و باقرخانیم، ناموس ما تولید ملی و خط قرمزمان کاگران ایرانی هستند، برنامه سازان یک روز بیایند در مجلس حضور پیدا کنند تا ببینند چه خبر است، تولیدات پزشکی را بررسی کنید.

جمهوری اسلامی ايران قدرت مقابله با خشك شدن درياچه اروميه را دارد

نماينده مردم اروميه در مجلس شورای اسلامی، با تاكيد بر قدرت جمهوری اسلامي در پيشگيری از خشك شدن درياچه اروميه، اذعان داشت: درياچه اروميه بزرگترين درياچه كشور و دومين درياچه شور دنياست كه اكنون كه به شوره زار تبديل شده و دليل اصلي آن سدسازي است.

وی، با بیان اینکه پهنه آبی دریاچه ارومیه مرتب در حال کاهش است، گفت: مشکلات دریاچه ارومیه زمانی آغاز شد که خود را قهرمان سدسازی کردیم.

قاضی پور، با اشاره به ایجاد ستاد احیای دریاچه ارومیه اظهار داشت: ستاد احیای دریاچه ارومیه به جای اینکه در آذربایجان غربی باشد در دانشگاه صنعتی شریف تهران تشکیل شد، ما به این اعتراضی نداریم به نوع آن و به نحوه کارکرد آن اعتراض داریم، از روز اول آقایان فقط گفتند پول در حالی که پول تنها مشکل احیای دریاچه نبود و مدیریت هم لازمه کار بود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سدسازی یک عملیات تبلیغاتی است، افزود: ۲۵ سال است سعی در تخریب دریاچه ارومیه داشتند، بیش از ۷۲ هزار حلقه چاه در اطرافش کندند، این اخطارها در رابطه با خشکی دریاچه بارها داده شده بود ولی گوش شنوایی نبوده است.

قاضی پور، با تشبیه وخامت حال دریاچه ارومیه به آی سی یو، گفت: دریاچه ارومیه ما در حال حاضر در آی سی یو است، بیماری که در آی سی یو بستری باشد یعنی باید مراقبت های ویژه از آن صورت گیرد، پس از بهبود به بخش عادی بیمارستان منتقل می شود و پس از بهبودی کامل از بیمارستان مریض را ترخیص می کنند، اما در مورد دریاچه این کارها برعکس انجام می شود و به دادن قرص مسکن به حال بیماری که در آی سی یو بستری است اکتفا می کنند.

ارسال نظرات