رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی:

106 اثر فرهنگی و ادبی به کنگره سراسری استاد باریشماز رسیده است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر اجرایی کنگره سراسری استاد حیدرعباسی 'باریشماز' از ارائه 106 اثر فرهنگی و ادبی به دبیرخانه این کنگره خبر داد.
کد خبر: ۸۹۴۲۸۵۳
|
۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱

احمد دادرس فیاض در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: این آثار توسط هنرمندان و صاحب نظران فرهنگ و ادب از سراسر کشور به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است.
وی ادامه داد: این آثار در موضوعات مختلف از جمله استعمارستیزی، صور خیال درآثار استاد عباسی، انعکاس اوضاع اجتماعی، تاثیر قرآن و حدیث، آرمان گرایی و ویژگی های زبانی در قالب نقد و پژوهش، ترجمه، نثر فارسی و ترکی آذربایجانی و شعر ارائه شده است.
دادرس اضافه کرد: آثار ارائه شده به کنگره در اختیار هیات داوران کنگره متشکل از ابراهیم اقبالی، حسین مهرنگ، آقای ابوالفضل علیمحمدی، صمد رحمانی و صالح سجادی قرار گرفته و آثار برگزیده پس از انتخاب، برای ارائه در بخش های مختلف این کنگره معرفی می شوند.
وی گفت: این کنگره ١٥ و ١٦ آذرماه سالجاری در محل مجتمع فرهنگی هنری مراغه و با حضور اساتید، صاحبنظران و شعرا از سراسر کشور برگزار می شود.
دادرس بیان کرد: برگزاری دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی و نمایشگاه آثار استاد حیدر عباسی از بخش های دیگر این کنگره سراسری خواهد بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار