رئیس بسیج رسانه استان گیلان گفت: نخستین دوره تربیت‌مربی‌روزنامه‌نگاری استانی کشور با حضور اساتید علوم ارتباطات دانشگاه‌های تهران در رشت برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۴۲۸۷۶
|
۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، محسن جعفری ظهر امروز در کمیسیون آموزش و پژوهش سازمان بسیج رسانه استان گیلان در سالن شهدای رسانه این سازمان اظهار داشت: برای نخستین بار دوره تربیت‌مربی روزنامه‌نگاری در سطح استان‌های کشور در گیلان و به میزبانی رشت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به واجدان شرایط شرکت در دوره تربیت‌مربی روزنامه نگاری گفت: مدرک تحصیلی کارشناسی، حداقل 28 سال سن و حداکثر 45 سال، سابقه حداقل 5 سال خبرنگاری با تاییدیه مدیران مسئول رسانه‌ها، قبولی در مصاحبه حضوری، مدارک آموزشی خبرنگاری و رتبه‌های کسب شده در جشنواره‌های مطبوعات در صورت کسب رتبه، مدارک لازم برای ثبت‌نام و پذیرش در دوره مذکور است.

رئیس بسیج رسانه استان گیلان افزود: دوره تربیت‌مربی خبرنگاری با حضور اساتید علوم ارتباطات دانشگاه های تهران و در یک پودمان 48 ساعته برگزار می‌شود و مهلت ثبت نام در دوره مذکور تا پایان وقت اداری هشتم آذرماه است که به‌هیچ وجه تمدید نمی‌شود.

وی با بیان اینکه برای پذیرفته‌شدگان در آزمون نهایی گواهینامه معتبر تربیت‌مربی روزنامه‌نگاری صادر می‌شود خاطرنشان کرد: حداکثر ظرفیت دوره مذکور برای اجرا 35 نفر است.

جعفری با بیان اینکه بسیج رسانه گیلان در حوزه برگزاری دوره‌های آموزشی در سطح کشور پیشگام است اظهار داشت: دوره تربیت مربی روزنامه‌نگاری عالی‌ترین دوره تخصصی خبرنگاران در سطح استان‌های کشور است.

وی با بیان اینکه هزینه ثبت‌نام برای هر واجد شرایط شش میلیون ریال است افزود: هزینه دوره توسط سازمان پرداخت می‌شود و پذیرفته‌شدگان در مصاحبه علنی حضوری مبلغی را پرداخت نمی‌کنند چرا که معتقدیم دوره تربیت مربی می‌تواند سبب گسترش فعالیت‌های آموزشی سازمان و در نتیجه افزایش سطح کیفی نشریات مجازی و مکتوب گیلان شود.

رئیس بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به برنامه‌های آموزشی و تخصصی این سازمان در گیلان خاطرنشان کرد: دانش‌آموختگان دوره تربیت مربی روزنامه‌نگاری در دوره‌های خبرنگاری مقدماتی و تکمیلی استان به‌کارگیری می‌شوند.

ارسال نظرات