خبرهای داغ:
سرهنگ عمو مهدی؛ مردم كاشان در روز 12 آبان، 95 شهيد دفاع مقدس از نيروهای بسيجی كاشان را تشييع و در گلزار شهدای دارالسلام كاشان كه امروز ميزبان بيش از يكهزار و 750 شهيد گلگون كفن است به خاک سپردند.
کد خبر: ۸۹۴۲۹۲۵
|
۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کاشان, سرهنگ مرتضی عمو مهدی فرمانده ناحيه مقاومت بسيج كاشان انتقال اطلاعات و نقاط قوت و قدرت شهرستان كاشان به جامعه را از مهمترين رسالت خبرنگاران و رسانه در عرصه جهاد فرهنگی دانست و از اطلاع رسانی و معرفی روز 12 آبان بعنوان روز ‹‹حماسه و ايثار و شهادت مردم كاشان›› این روز را را بعنوان يكي از روزهای مهم كاشان در عرصه دفاع مقدس برشمرد.

وی با اشاره به تشييع باشكوه 95 شهيد دفاع مقدس در 12 آبان سال 73 از سوی مردم كاشان، يادآور شد: مردم كاشان در اين روز 95 شهيد دفاع مقدس از نيروهای بسيجيیكاشان در گردان امام محمدباقر(ع) و لشكر 14 امام حسين(ع) كه در عمليات خيبر در منطقه طلائيه به شهادت رسيدند را تشييع و در گلزار شهدای دارالسلام كاشان كه امروز ميزبان  بيش از يكهزار و 750 شهيد گلگون كفن است به خاك سپردند.

عمومهدی با بيان اينكه 12 آبان برای مردم كاشان بطور درست معرفی نشده است و ناشناخته باقی مانده است، عنوان كرد: 12 آبان روز تشييع 95 شهيد دفاع مقدس است كه با عنوان روز ‹‹حماسه و ايثار و شهادت مردم كاشان›› نامگذار گردیده و حتی براي برخی از خانواده شهدای كاشان نيز ناشناخته باقی مانده است.

به گفته وی، روحیه ی ایثار و شهادت مردم كاشان تنها به دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی بر نمی گردد، بلكه به گواه تاریخ از زمانی كه علی ابن باقر(ع) فرزند بلافصل امام محمدباقر(ع) به دعوت مردم كاشان به اين منطقه آمد و همراه با ياران خود در مبارزه با دشمن و دفاع از ولايت به شهادت رسيدند در این عرصه فعال بوده است.

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه كاشان، همچنين به برنامه های روزهای 12 و 13 آبان در شهرستان كاشان اشاره و برنامه ی وداع با شهيد تازه تفحص شده كاشان در دوران دفاع مقدس (شهيد سعيد كبيری) و راه پيمايی روز 13 آبان روز استكبار ستيزی را از مهمترين برنامه های اين دو روز برشمرد و گفت: امسال ويژه برنامه 13 آبان در سالن شهدای بسيج دانش آموزی برگزار خواهد شد.

عمومهدی با تاکید بر راهپيمايی روز 13 آبان همزمان با تشييع پيكر شهيد تازه تفحص شده باحضور مردم شهید پرور و مؤمن کاشان و دانش آموزان این شهرستان گفت: مسیر راهپیمایی از خيابان شهيد بهشتی به طرف خيابان باباافضل تا ميدان كمال الملك می باشد و پس از آن پيكر مطهر شهيد سعید کبیری در گلزار شهدا دارالسلام كاشان به خاك سپرده خواهد شد.  

سرهنگ عمو مهدی در ادامه، نواختن زنگ ايثار و شهادت در مدارس كاشان، گراميداشت ياد و خاطره شهيد محمد حسين فهميده، صبحگاه مشترک دانش آموزی، كرسی های آزاد انديشی، مسابقات ورزشی، برگزاری ارودهای فرمانده دلها در گلزار شهدا، حضور 2 هزار دانش آموز در مراسم 13 آبان، ويژه برنامه‌های يادواره شهدای دانش آموز، خاطره گويی روايان دفاع مقدس در صبحگاه مدارس شهرستان، زنگ حضور بسيج دانش آموزی در نماز جمعه و سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه، اعزام اردوهای راهيان نور دانش آموزی را از جمله ی دیگر برنامه های روز 13 آبان برشمرد.

منبع: رسا
ارسال نظرات
پر بیننده ها