استاندار هرمزگان با اشاره به تبیین دستورالعمل آئین‌نامه فعالیت‌های تجاری ملوانی در شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان، گفت: بر این اساس و در این نشست اجرای مصوبه ته‌لنجی و کالای ملوانی در هرمزگان ابلاغ و آغاز شد.
کد خبر: ۸۹۴۲۹۳۵
|
۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛فریدون همتی در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان هرمزگان با بیان اینکه فعالیت‌ها و مبادلات تجاری مرزنشینان در هرمزگان از سابقه تاریخی برخوردار است، اظهار کرد: زندگی‌بخش عمده‌ای از مردم در این استان بر پایه و محور مبادلات تجاری از طریق دریا با کشورهای هم‌جوار بوده است.

وی ادامه داد: دولت مصوبه‌ای جهت ساماندهی فعالیت‌های تجاری ملوانی داشته که این مصوبه در هرمزگان اجرا نمی‌شد و این امر موجب دغدغه و بروز مشکلاتی برای مردم مرزنشین در مناطق مختلف هرمزگان شده است.

استاندار هرمزگان با اشاره به تبیین دستورالعمل آئین‌نامه فعالیت‌های تجاری ملوانی در این نشست، افزود: بر این اساس و در این نشست اجرای مصوبه ته‌لنجی و کالای ملوانی در هرمزگان ابلاغ و آغاز شد و در فرمانداری‌های شهرستان‌های مرزی نیز باید کمیته‌ای جهت رصد اجرای این آئین‌نامه و رفع مشکلات احتمالی تشکیل شود.

همتی تصریح کرد: با اجرای این مصوبه فضای سالمی جهت انجام مبادلات مرزی و کارهای تجاری ملوانی در هرمزگان فراهم می‌شود و فعالیت‌های قانونی از غیرقانونی به‌خوبی تفکیک و مشخص خواهد شد.

وی بیان کرد: دستگاه‌های مرتبط همچون بنادر، گمرک، تعزیرات، نیروی انتظامی و فرمانداران باید زیرمجموعه‌های خود را جهت اجرای این مصوبه توجیه کنند و بر این اساس بخش زیادی از روند کار فعالان در مبادلات تجاری مرزی روان و تسهیل می‌شود.

استاندار هرمزگان همچنین بر لزوم توسعه فعالیت‌های تعاونی‌های مرزنشینان تأکید کرد و افزود: براساس تصمیماتی که اتخاذشده این تعاونی‌ها می‌توانند در راستای صادرات محصولات استان گام بردارند و در مقابل نیز معادل آن واردات کالا نیز داشته باشند.

همتی گفت: فرآیند صدور کارت‌های الکترونیکی تعاونی‌های مرزنشین در مناطق مرزی استان انجام می‌شود و از ساکنان در این مناطق می‌خواهیم تا جهت دریافت این کارت اقدام کنند تا در فعالیت‌های اقتصادی تعاونی‌های مرزنشینان مشارکت داشته باشند.

ارسال نظرات