خبرهای داغ:
مدیر دارالقرآن استان قم از اعزام یک تیم از قاریان به‌صورت جهادی برای مناطق محروم کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۹۴۲۹۴۸
|
۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰

اعزام جهادی قاریان قرآن به مناطق محروم استان قم

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جواد عظیمی ظهر امروز در جلسه شورای توسعه قرآنی که با حضور آیت‌الله سعیدی برگزار شد با اشاره به اینکه دوره حجاب ویژه آیات و روایات در تهران برگزارشده است، اظهار داشت: امیدواریم این طرح را در سطح کشور برای نیروی انتظامی برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه تصحیح قرائت نماز و تربیت‌معلم قرآن در سپاه و نیروی انتظامی برگزارشده است، افزود: طرح شناسایی استعدادهای قرآنی را با همکاری آموزش‌وپرورش انجام و تاکنون 100 نفر شناسایی شدند.

مدیر دارالقرآن استان قم به اعزام تیم قاریان به‌صورت جهادی اشاره و عنوان کرد: یک تیم از قاریان  به‌صورت جهادی برای مناطق محروم کشور اعزام می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش مردمی باید تلاش شود که حمایت‎های مردمی از فعالیت‎های مؤسسات قرآنی افزایش یابد چراکه امروزه مردم انتظار بیشتری از این موسسه‌ها و برنامه‎های قرآنی دارند.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد مشرف مدیرکل قرآن و عترت آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به برگزاری کرسی تلاوت اذان گاهی ویژه نوجوانان، اظهار داشت: برگزاری کرسی تلاوت اذان گاهی ویژه نوجوانان در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و شبستان نجمه خاتون (س) در یک هفته اخیر آغازشده است.

وی با بیان اینکه برگزاری فعالیت و مسابقات قرآنی می‌تواند زمینه رشدی برای نوجوانان مستعد و مشوقی برای نوجوانانی که در ابتدای راه هستند باشد، افزود: نوجوانانی که قرائت فاخر و مجلسی دارند می‌توانند در زمینه‌ای ایجادشده در فضای حرم مطهر حضرت معصومه(س) به رقابت بپردازند.

همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا شهیدی پور عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی و  داور بین‎المللی مسابقات قرآن کریم با اشاره به برگزاری جلسه‌های شورای توسعه قرآنی، اظهار داشت: جلسات شورای توسعه قرآنی یابد ماهی یک‌بار و یا حداقل در هر فصل برگزار شود تا تحولات قرآنی را در استان رصد کند.

وی با بیان اینکه استان قم، درزمینهٔ شکل، تنوع و مخاطبان فعالیت‌های قرآنی یک استان ویژه به شمار می‌رود، افزود: آستانه کریمه اهل‌بیت(ع) عظیم‌ترین فعالیت‌های قرآنی کشور را برگزار می‌کند.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی با اشاره به اینکه تنوع فعالیت‌ها درزمینهٔ قرآنی بسیار مطلوب است، خاطرنشان کرد: حوزه پژوهش، آموزش و ترویج باید به یک‌میزان توسعه یابد و نباید کل فعالیت‎ها را در عرصه ترویجی خلاصه کنیم.

وی به ورود حافظان در نظام آموزش عالی اشاره و ابراز کرد: حافظان باید در نظام آموزش عالی ورود کنند باید برای حافظان کل قرآن امتیازات خاصی در این عرصه قائل شویم و حمایت از حافظان، قاریان و مفسران قرآن باید جدی گرفته شود.

همچنین در این مراسم سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه هفته قرآن و عترت به میزبانی استان قم برگزار می‌شود، اظهار داشت: هفته قرآن و عترت در روزهای 6 تا 12 اسفندماه در قم برگزار می‎شود.

وی با بیان اینکه 16 فعال قرآنی در سال جاری بیمه‌شده‌اند، افزود:  53 موسسه قرآنی داری پروانه، 23 مدرسه دارای موافقت اصولی و 15 موسسه با رویکرد قرآنی در استان وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم فعالیت‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مدنظر قرارداد و عنوان کرد: در چارت جدید وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی بحث قرآن و عترت تثبیت‌شده است، بنابراین شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی در سطح کلان کشور، در سه زمینه آموزش، پژوهش و ترویج فعالیت می‌کند.

همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسدالله کریمی قائم‌مقام دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به اینکه 359 کلاس قرآنی در ایام اوقات فراغت برگزارشده است، اظهار داشت: بیش از 92 هزار نفر ساعت کلاس بر اساس نفرات برگزارشده است.

وی با بیان اینکه 236 مسجد تفاهم‌نامه برای برگزاری برنامه تفسیری را در شش‌ماهه نخست امضا کرده‌اند، افزود: طرح تلاوت نور در استان قم به همت ستاد عالی مساجد استان قم برگزار، و برنامه یک صفحه قرآن‌خوانی در مساجد، مرسوم شده است.

قائم‌مقام دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم عنوان کرد: جلسات مکرری با اساتید قرآنی در سطح استان برگزارشده تا بتوانیم از ظرفیت اساتیدی که آمادگی دارند، یک جلسه در هفته به کلاس‌های آموزش قرآن روند،استفاده کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها