جانشین ستاد اربعین ناجا از عبور 730 هزار زائر اربعین حسینی از مرزها و صدور 440 هزار گذرنامه خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امروز ـ پنجشنبه ـ بیشترین تردد زائران را شاهد باشیم.
کد خبر: ۸۹۴۳۰۰۷
|
۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار محمد بابایی جانشین ستاد اربعین ناجا در مورد آخرین آمار عبور زائران اربعین حسینی از مرزهای آبی، خاکی و هوایی ایران، اظهار داشت: از ابتدای ماه صفر تا ساعت یک بامداد 10 آبان‌ماه، تعداد 730 هزار زائر برای شرکت در مراسم بزرگ راهپیمایی اربعین حسینی وارد کشور عراق شده‌اند.

جانشین ستاد اربعین ناجا تصریح کرد: سهم تردد زائران از مرز مهران 45 درصد، شملچه 30 درصد، چزابه 17 درصد و مرزهای هوایی 8 درصد است.

سردار بابایی در مورد آخرین وضعیت مرز خسروی، گفت: امروز یا نهایتاً فردا این مرز بازگشایی می‌شود.

وی در خصوص وضعیت تردد در روزهای آتی، اظهار داشت: با توجه به آنکه تعدادی از زوار حرکت خود را از امروز از شهرهای خود شروع کرده‌اند، پیش‌بینی می‌شود که فردا روز شلوغی باشد و می‌توان گفت اصل تردد زوار از فردا شروع خواهد شد.

این مقام ارشد اداره گذرنامه با بیان این مطلب که تا امروز 440 هزار گذرنامه صادر شده، پیش‌بینی کرد:‌ روند صدور گذرنامه تا روز یکشنبه و دوشنبه آتی پر تعداد باشد و از اواسط هفته آینده از شدت آن کاسته شود.

جانشین ستاد اربعین ناجا در پاسخ به دیگر پرسش فارس درباره پیش‌بینی تعداد زوار در اربعین امسال نسبت به سال گذشته اعلام کرد: برآورد می‌شود که امسال 15 تا 20 درصد تعداد زوار افزایش داشته باشد.

وی به استقبال خوب اتباع غیرایرانی از صدور دفترچه اقامت جهت تردد خبر داد و گفت:‌ صدور این دفترچه نیز روزهای پایانی خود را طی می‌کند و استقبال خوبی را از طرف اتباع غیرایرانی به خصوص اتباع افغانستان شاهد هستیم.

ارسال نظرات