نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل:

فعالیت جهاددانشگاهی، برکات ارزشمندی برای استان داشته است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: فعالیت جهاددانشگاهی در حوزه درمانی و علمی، برکات ارزشمندی برای استان داشته است.
کد خبر: ۸۹۴۳۰۳۸
|
۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، آیت الله سیدحسن عاملی با بیان این مطلب در دیدار با رئیس و مدیران جهاددانشگاهی استان اردبیل افزود: از گسترش فعالیت های علمی، آموزشی و فرهنگی جهاددانشگاهی در استان حمایت می کنم.

وی خدمات ارائه شده در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی را خوب و قابل قبول عنوان و خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی در زمینه بومی سازی علم و فناوری در سطح کشور و استان موفق عمل کرده و توانسته است در رفع نیاز جامعه موثر عمل نماید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل خواستار تلاش جهاددانشگاهی در زمینه احیاء و افزایش سطح کشت و فرآوری گل محمدی(قزل گول) بومی اردبیل شد و بر حمایت از طرح های دانش بنیان و مورد نیاز استان قول مساعد داد.

در این جلسه رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل به فعالیت های جهاددانشگاهی در حوزه علوم قرآنی اشاره و تصریح کرد: یکی از ماموریت های اصلی جهاددانشگاهی در استان برگزاری همایش ملی قرآنی با همکاری متولیان امر است تا بتوانیم استان را به یکی از قطب های علوم قرآنی تبدیل نمایم.

دکتر مهران اوچی اردبیلی هدف گذاری معاونت آموزشی جهاددانشگاهی در استان را مهارت افزایی و ایجاد بستر اشتغال برای فارغ التحصیلان و افراد جویای کار اعلام کرد و افزود: برگزاری دوره های تکنسین اتاق عمل، مربیگری مهد کودک، طب سنتی و گوهرشناسی از جمله این دوره ها می باشد که برای اولین بار توسط جهاددانشگاهی در استان برگزار می شود.

وی تلاش جهاددانشگاهی برای رفع دغدغه های مسئولان و کشاورزان در بخش کشاورزی را خاطرنشان شد و گفت: برای بالا بردن ارزش افزوده محصول سیب زمینی، طرح ایجاد اولین واحد نیمه صنعتی تولید نشاسته پلیمری (حفاری) از سیب زمینی درجه 3 را سال گذشته ارائه کرد که به عنوان یکی از طرح های فناورانه ملی از سوی استانداری اردبیل انتخاب شد و برای اخذ اعتبار به معاونت علمی فناری ریاست جمهوری معرفی شد.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل، تمام فعالیت های جهاددانشگاهی را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: از آغاز فعالیت مرکز درمان ناباروری قفقاز تاکنون 20 هزار پرونده برای مراجعین به این مرکز تشکیل شده و درمان بیش از یک هزار زوج نابارور موفقیت آمیز بوده و بیش از 300 نوزاد به دنیا آمده است.

فعالیت جهاددانشگاهی، برکات ارزشمندی برای استان داشته است

ارسال نظرات
آخرین اخبار