جانشین فرمانده سپاه ناحیه کاشمر با اشاره به اینکه امریکا بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر است، بیان داشت: شرارت‌های استکبار همچنان ادامه دارد و امروز ۱۱ میلیون کودک در عراق و میانمار و افغانستان و یمن در معرض آسیب هستند.
کد خبر: ۸۹۴۳۱۱۵
|
۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، مسعود رحیمی مقدم در یادواره شهدای مدافع حرم که در مدرسه شاهد مطهره از حوزه حضرت معصومه (س) به پاسداشت یاد تمامی شهدا بویژه شهید محمد حسین فهمیده و ۹۵ شهید دانش آموز شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: ولایت‌پذیری و شجاعت شهدای مدافع حرم و ۳۳ هزار شهید دانش‌آموز کشور جمهوری اسلامی ایران برگ زرینی از افتخارات مردم ایران است.

جانشین فرمانده سپاه کاشمر گفت: درود خدا بر معلمان که در عمر ۴۰ ساله و با برکت انقلاب اسلامی و حتی قبل از انقلاب تلاش کردند که جوانان را به سمت و سویی سوق دهند تا بتوانند درست تصمیم بگیرند.

وی افزود: در بهترین لحظات و روز‌های تصمیم‌گیری دانش‌آموز که سنین بین ۱۳ تا ۱۹ سالگی است و در کشمکش تعیین تکلیف خودش که استقلال یا وابستگی است معلم است که به او مفهوم استقلال و وابستگی را می‌آموزد.

رحیمی مقدم بیان کرد: شاید یک عده وابستگی را به محیط خانه تعریف کنند؛ اما این معلم به عنوان پدر یا مادر دوم در فضای آموزش و پرورش به دانش‌آموز می‌آموزد که استقلال و تمامیت ارضی کشور چه مفهومی دارد و این دانش‌آموز است که شهید فهمیده و شهید حججی می‌شود.

وی گفت: برای جامعه اسلامی ما بسیار افتخار است که اگر قرار است یک نوجوان طغیان کند با راهنمایی معلم یا معلمان خود بداند که کجا طغیان کند و به جای اینکه به اشتباه در محیط شهر و محله خودش یا در مقابل پدر و مادر طغیان کند، معلم و استاد است که به دانش‌آموز آموزش و آگاهی می‌دهد که به دفاع از سنگر اسلام در مقابل آمریکا و صهیونیسم بایستد و مانند شهید حججی مدافع حرم شود و مسیر ۲۳۰ هزار شهید نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را ادامه دهد.

رحیمی مقدم در پاسخ به بعضی از والدینی که می‌گویند آموزش و پرورش برای فرزندان ما کاری انجام نمی‌دهد، گفت: کانون خانواده قدم نخست است خودمان را گول نزنیم، حضور دانش‌آموز در مدرسه روزانه حدود شش ساعت است و با همین زمان شهید حججی پرورش داده شده است، اما شیر پاک و لقمه حلال هم بسیار مهم است که باید مراقبت شود.

وی ادامه داد: اینکه دانش‌آموز نوجوان ما در کجا طغیان کند و در کجا طغیان نکند را آموزش و پرورش در شش ساعت زمان، یاد داده است؛ شما به عنوان پدر و مادر چه کاری انجام دادید؟! و یا اکثر کسانی که عازم جبهه‌های حق علیه باطل شدند و از کشور و ناموسشان دفاع کردند، می‌گویند معلم یا استادم اینگونه به من گفت و راه صحیح را به من یاد داد.

رحیمی مقدم بیان داشت: وقتی از دانش‌آموز سؤال می‌شود بعد از پدر و مادر چه چیزی باعث شد که هویت فردی خودت را بشناسی قطعا معلم را دومین عامل موفقیت خود معرفی می‌کند و دانش‌آموز نخبه‌ای که رتبه دوم استان را آورده و با او مصاحبه می‌کنند دلیل موفقیتش را زحمات پدر و مادر و استادش معرفی می‌کند.
 
وی ابراز کرد: وقتی که دانش‌آموز نمی‌تواند بر هیجاناتش غالب شود الگویی، چون شهید یغمایی‌ها دارد که راه را به او نشان می‌دهد و در شرایط مختلفی که نوجوان از آینده ترس دارد و همین ترس باعث می‌شود که حتی محیط خانواده را ترک کند چه کسی او را آرام می‌کند؟! مسلم که آموزش و پرورش است.

جانشین فرمانده سپاه کاشمر گفت: چه کسی به نوجوان‌های ۱۳ الی ۱۵ ساله آموخت که می‌توان شجاعانه جلو استکبار ایستاد و نارنجک به کمر بست و دشمن را نابود کرد که امام خمینی (ره) فرمودند: رهبر ما آن طفل سیزده ساله‌ای است که با قلب کوچک خود، ارزشش از صد‌ها زبان و قلم بزرگ‌تر است. با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید.
 
وی ادامه داد: نوجوان ۱۳ ساله‌ای که هنوز به سن بلوغ هم نرسیده و حتی گناهاش ثبت نمی‌شود به چه آگاهی رسیده است که از کلاس درس عازم جبهه می‌شود جز اینکه این دانش‌آموز امیدواری خوبی به آینده داشته است.

رحیمی مقدم با بیان اینکه هفته بسیج دانش‌آموزی مختص یک گروه خاص نیست بلکه خانواده و تمامی اقشار جامعه هم کنار دانش‌آموز است، ابراز داشت: امروز با وجود حدود ۲۴ هزار دانش‌آموز شهرستان تنها چهار هزار معلم داریم که با تلاش و دلسوزی در پایه آموزشی، اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی و سایر موضوعات در کنار فرزندان ما هستند که باید قدردان زحماتشان باشیم.

وی بیان کرد: معلم امروز، معلم دوره شاهنشاهی نیست که برای دانش‌آموز دلسوزی نکند و تنها دنبال تفریح خودش باشد البته ناگفته نماند قبل از انقلاب بودند معلمانی که توجه و دلسوزی می‌کردند و با اخلاق و رفتار خود راه درست زندگی کردن را به دانش‌آموزان آن زمان آموزش می‌دادند.

وی خاطرنشان کرد: به گفته سردار قاسم سلیمانی شهید از تمایلات و هوای نفس و تعلقات دنیوی فرار کرده که به این درجه رسیده و امروز نیاز است که رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس از خاطراتشان برای دانش‌آموزان صحبت کنند تا آگاهی فرزندانمان افزون شود و به شناخت بیشتری از ۲۷ سردار شهید کاشمر و یک هزار شهید شهرستان برسند.

رحیمی مقدم با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) گفت: امام راحل (ره) در رابطه با این حرکت انقلابی فرموده بودند «در تسخیر لانه جاسوسی که دانشجویان تشخیص دادند این مرکز فساد است من هم همراه دانشجویان بودم یعنی من هم جزء یکی از این دانشجویان بودم». و اینگونه است که ما هم امروز آن جوانان آگاه و ولایی را دانشجویان پیرو خط امام (ره) می‌دانیم ودر تاریخ انقلاب ثبت شده است.

وی بیان کرد: شرارت‌های استکبار همچنان ادامه دارد و امروز ۱۱ میلیون کودک در عراق و میانمار و افغانستان و یمن در معرض آسیب هستند؛ کجایند کسانی که دندان‌ها را گره زدند و سکوت کردند؟!.

جانشین فرمانده سپاه کاشمر افزود: آنجایی که قرار بر حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است مسئولان ما در برابر استکبار متحد می‌شوند و زمانی که ترامپ می‌گوید موشک نسازید، رئیس جمهور ما پاسخ داد موشک ساختیم؛ می‌سازیم و خواهیم ساخت.

وی بیان کرد: در پاسخ به ترامپ؛ مردم ما، جوانان، دانشجویان، دانش‌آموزان، معلمین و همه با هم در روز ۱۳ آبان یک صدا و کوبنده‌تر از گذشته فریاد مرگ بر آمریکا سر می‌دهیم؛ چرا که امروز مردم می‌دانند که استکبار، استکبار است و اگر داعیه حقوق بشر دارند، آمریکا به بهانه حقوق بشر در همه دنیا ناقض حقوق بشر است.

رحیمی مقدم به لایحه کاپیتولاسیون اشاره کرد و ابراز داشت: امام راحل (ره) همان سال ۴۲ این لایحه را سند بردگی معرفی کرد و در سخنرانی کوبنده‌ی خود فرمودند «.. اکنون مستشاران نظامی و غیر نظامی آمریکا با جمیع خانواده و مستخدمین آن‌ها آزادند هر جنایتی بکنند. هر خیانتی بکنند، پلیس حق بازداشت آن‌ها را ندارد... بر پیشوایان دول اسلامی است که فریاد ما را به دنیا برسانند...».
 
وی یادآور شد: امروز همه تلاش آمریکا این است که ما به آن روز‌ها برگردیم، اما اقشار مختلف مردم بویژه جوانان در روز ۱۳ آبان با حضور پررنگ خود پاسخ مستکبران را قاطع و کوبنده خواهند داد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها