سرهنگ جهانبخش آرمان گفت: با توجه به اینکه تاکنون ۸۴۵۰ نفر از مرز زمینی آستارا وارد کشور شده‌اند پیش‌بینی می‌کنیم که تعداد زائران غیرایرانی که وارد کشور می‌شوند به ۱۲ تا ۱۵ هزار نفر برسد.
کد خبر: ۸۹۴۳۱۸۵
|
۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آستارا، سرهنگ پاسدار جهانبخش آرمان با اشاره به ورود زوار غیرایرانی از مرز آستارا اظهار داشت: سپاه ناحیه آستارا و بسیجیان این شهرستان افتخار خادمی از ۸۴۵۰ نفر از زائران اربعین امام حسین(ع) را تا امروز داشته‌اند.

وی افزود: در بخش پزشکی و پیراپزشکی و با همکاری معاونت بهداشت و درمان سپاه قدس و با توجه به تأکیدات فرمانده محترم سپاه قدس گیلان با استقرار بسیج جامعه پزشکی شامل تعدادی پرستار خواهر و برادر و پزشک عمومی به زائران غیرایرانی خدمات داده می‌شود.

فرمانده سپاه آستارا گفت: با توجه به مسائل بهداشتی موجود، تعدادی دستگاه سرویس بهداشتی ثابت و سیار نیز در محل کمرگ احداث شده است.

آرمان ادامه داد: با استقرار آشپز در آشپزخانه سپاه ناحیه آستارا و پخت و آماده‌سازی غذا برای سه وعده صبحانه، ناهار و شام روزانه ۸۰۰ تا ۱۳۰۰ پرس غذا آماده می‌شود و و برای پذیرایی از زائران در اختیار موکب‌های کمرگ و امام زاده هاشم(ع) قرار داده می‌شود.

وی با بیان اینکه ۴۵ نفر از بسیجیان بصورت شبانه‌روزی در بخش‌های پزشکی، پیراپزشکی، فرهنگی و اقدامات آمادی به زائران خدمات می‌دهند اظهار کرد: با توجه به اینکه تاکنون ۸۴۵۰ نفر از کشورهای گرجستان، آذربایجان، روسیه، اکراین و … از مرز زمینی آستارا وارد کشور شده‌اند پیش‌بینی می‌کنیم که تعداد زائران غیرایرانی که وارد کشور می‌شوند به ۱۲ تا ۱۵ هزار نفر برسد.

ارسال نظرات