امام‌جمعه یزد با اشاره به انتصاب استاندار جدید یزد گفت: مسئولین جدید استان باید در حفظ خوش‌نامی فرهنگی و مذهبی یزد کوشا باشند و برای حل مشکل صنایع و آب استان برنامه‌ریزی کنند.
کد خبر: ۸۹۴۳۲۹۹
|
۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته آیین عبادی سیاسی نماز جمعه یزد بابیان اینکه تقوا و ایمان امام راحل عظیم‌الشأن و اعتماد و تکیه مردم به خداوند باعث پیروزی انقلاب و خنثی شدن توطئه‌های دشمنان شد، افزود: نصرت و امداد‌های الهی در طول عمر ۴۰ ساله انقلاب اسلامی مشهود است و تا جایی که مردم و مسئولین به خداوند تکیه کنند و در مسیر حق ثابت‌قدم باشند، پیروزی همراه آن‌ها خواهد بود و فتنه‌های داخلی و خارجی با یاری خداوند خنثی خواهد شد.

نماینده، ولی فقیه در استان در ادامه با اشاره به حوادث سه‌گانه ۱۳ آبان اظهار داشت: هم در تبعید امام به ترکیه در سال ۴۳، هم کشتار دانش آموزان در سال ۵۷ و هم تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان انقلابی در سال ۵۸، طینت پلید دشمنان مشهود است و از طرفی شاهد بودیم که هرکدام از این رویداد‌ها برکات و ثمرات فراوانی را برای انقلاب به همراه داشته است.

خطیب این هفته نماز جمعه یزد بابیان اینکه با تبعید امام به ترکیه فصل جدید در تاریخ مبارزات انقلاب اسلامی آغاز شد، تصریح کرد: پس‌ازآن رژیم پهلوی تصور کرد با حضور امام در نجف، ایشان جایگاه خود را در بین علماء نجف از دست می‌دهد و در دریای نجف غرق می‌شوند، اما حضور امام در نجف اشرف باعث شد تا علما نجف با امام همراه شوند و از عرفان و فضائل بالای امام خمینی (ره) آگاهی پیدا کنند.

آیت‌الله ناصری تصریح کرد: پس از آن با حضور بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در پاریس شرایط شناساندن این انقلاب به جهان فراهم شد و باعث شد تا دنیا از انقلاب اسلامی ایران مطلع شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۱۳ آبان به‌عنوان روز دانش‌آموز نام‌گذاری شده است، اظهار داشت: مسئولین و خانواده‌ها باید شرایط رشد و پرورش دانش آموزان به‌عنوان آینده‌سازان این کشور را به‌خوبی فراهم کنند و آن‌ها را در مسیر انقلاب رشد دهند و همواره به تربیت دینی و اخلاقی آن‌ها نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند.

آیت‌الله ناصری در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه دشمن به دنبال این است تا با تغییر فرهنگ جامعه و مردم به کشور ضربه بزند، از ترویج برخی فرهنگ‌های غلط و سبک زندگی غربی در بین مردم انتقاد کرد و اذعان کرد: امروز شاهد این هستیم که برخی فرهنگ‌های غلط و به‌شدت غیر اسلامی نظیر زندگی با حیواناتی مثل سگ در بین برخی افراد باب شده است.

نماینده، ولی فقیه در استان افزود: فرهنگ غلط غربی محبت افراطی به حیوانات را جایگزین محبت به انسان‌ها می‌کند و برای جایگاه خانواده ارزشی قائل نیست امروز ضرورت دارد مسئولین و اقشار مختلف جامعه نسبت به این مهم هوشیار باشند و مانع ترویج چنین فرهنگ‌هایی در جامعه، به‌خصوص جامعه مذهبی یزد شوند.

امام‌جمعه یزد در ادامه با اشاره به حضور میلیونی مسلمین در حماسه اربعین حسینی افزود: دشمنان به دنبال این بودند تا از طریق صدام و رژیم بعث عراق ایران و بعدازآن شیعیان و محبان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) را از بین ببرند، اما امروز شاهد این هستیم که به یاری خداوند آرمان امام حسین (ع) جهانی شده است و میلیون‌ها زائر از سراسر دنیا برای زیارت و تجدید بیعت با ایشان به سمت کربلا حرکت می‌کنند.

وی بابیان اینکه اقشار مختلف مردمی و مسئولین با یکدلی برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این حماسه تلاش می‌کنند، خاطرنشان کرد: شکوه اربعین حسینی توطئه دشمنان را خنثی می‌کند.

آیت‌الله ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتصاب استاندار جدید افزود: مسئولین جدید استانی و شهری باید بدانند که یزد شهری مذهبی و بافرهنگ‌های ناب اسلامی است و این مهم یزد را شهره کرده است و مردم آن همواره در مسیر انقلاب و ولایتمداری پیشگام بوده‌اند و این دیار با برند‌هایی مثل حسینیه ایران و دارالعباده شناخته می‌شود.

به گزارش فارس، نماینده، ولی فقیه در استان در پایان با تأکید بر اینکه مسئولین جدید استان باید در حفظ خوش‌نامی فرهنگی و مذهبی یزد کوشا باشند و برای حل مشکل صنایع و آب استان و بهبود شرایط اقتصادی مردم برنامه‌ریزی کنند، اظهار داشت: وقتی مردم ببینند مسئولین برای آن‌ها تلاش می‌کنند با آن‌ها همراه خواهند بود و از آن‌ها پشتیبانی و حمایت می‌کنند.
ارسال نظرات