امام جمعه پلدختر:

پاسخ ملت ایران در ۱۳ آبان به یاوه گویی‌های آمریکا / تجربه نشان داده آمریکا قابل اعتماد نیست

امام جمعه پلدختر گفت: مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی با مشت‌های گره کرده خود و با شعار مرگ برآمریکا در راهپیمایی ۱۳ آبان امسال با صلابت‌تر از سال‌های گذشته بار دیگر پاسخ یاوه گویی‌های آمریکا را می‌دهد. پلدختر گفت
کد خبر: ۸۹۴۳۳۳۷
|
۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ، حجت الاسلام محمد سوری در خطبه‌های نماز جمعه پلدختر اظهار داشت: حضور منسجم و یکپارچه مردم همیشه در صحنه در مراسم راهپیمایی 13 آبان الزامی و ضروری است و مردم در این راهپیمایی با صدایی رساتر و پرشورتر از همیشه مرگ برآمریکا خواهند گفت.

 

 وی به 13 آبان ماه سالروز بازداشت و تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳ هجری شمسی اشاره کرد و افزود: در این روز در سال 1357 ماموران شاه به دانش‌آموزان و دانشجویان دانشگاه تهران حمله کردند و تعدادی از آنها را شهید ومجروح کردند

امام جمعه پلدختر گفت : در 13 آبان سال 58 دانشجویان مسلمان پیرو خط امام لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند که این روز به روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شد .

سوری افزود: هر کدام از این وقایع در تاریخ انقلاب اهمیت ویژه ای دارند که در دوره خاص خود تاثیرگذار بوده اند بنابر این در این روز ملت ایران در راستای مبارزه با استکبار جهانی به راهپیمایی می‌پردازند .

حجت الاسلام سوری با بیان این که سیاست استکبار ستیزی یکی از اصول محکم و غیر قابل تغییرانقلاب اسلامی است خاطر نشان کرد: بی شک هر کشوری که سیاست خود را براساس روحیه استکبار ستیزی بنا کند با استقلال اهداف ضد استکباری خود را دنبال می‌کند .

امام جمعه گفت: مخاطب مردم مسلمان ایران در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و نفی روحیه استکبار در فرهنگ انقلاب اسلامی هیچ گاه روی‌کردی شعاری وگذرا نبوده است .

سوری امام جمعه پلدختر ایجاد انشقاق و شکاف داخلی میان مردم و حاکمیت و ایجاد شرایط تحریمی جدید و افزایش فشارهای بیرونی به منظور تبدیل مولفه‌های اجماع ساز و قدرت ملی به موضوعات مورداختلاف مناقشه را دوراهبرد اصلی آمریکا برشمرد .

سوری افزود: به خاطرمواضع اخیر سخنرانی رئیس جمهور آمریکا همه مردم ما از پیر و جوان و مسئول و غیر مسئول درروز 13 آبان به خیابان ها آمده و انزجار و تنفر خود را از آمریکا و صهیونیسم اعلام می‌دارند.

حجت الاسلام سوری اظهار امیدواری کرد: روزی فرا برسدکه بستر جهان از لوث وجود پلید سران استکبار و عوامل ناامنی و هرج و مرج در جهان پاک‌سازی شده و بشریت طعم شیرین امنیت و آرامش را بچشند .

امام جمعه پلدختر به ۱۴ آبان ماه روز فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: فرهنگ عمومی یعنی عرصه‌ای از فرهنگ که رابطه مستقیم با عموم مردم دارد و در برابر فرهنگی قرار می‌گیرد که بخش یا قلم‌روی یاجنبه‌ای از فرهنگ قلم‌داد می‌شود.

وی افزود: بنا به فرموده مقام معظم رهبری فرهنگ عمومی دارای دو جهت عینی و اعتباری است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات