معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه گفت: هسته مرکزی کشور مغز متفکر و برنامه ریز جامعه است که متاسفانه با ادغام‌ها و کوچک سازی‌های اخیر در سازمان‌ها و نهاد‌ها آینده‌ای خطرناک را برای کشور رقم خواهد زد.
کد خبر: ۸۹۴۳۳۷۵
|
۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶
 به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، احمد علی موهبتی در دیدار با هیئت‌های ورزشی تربت حیدریه اظهار داشت: در شرایطی که کوچک سازی و ادغام‌ها باید در سطوح پائین‌تر انجام شود متاسفانه اخیرا شاهد ادغام برخی نهاد‌های مرتبط و غیر مرتبط هستیم و این اقدامات نا موزون مشکلات عدیده‌ای را برای کشور بوجود می‌آورد.
 
وی گفت: هسته مرکزی کشور مغز متفکر و برنامه ریز جامعه است که متاسفانه با ادغام‌ها و کوچک سازی‌های اخیر در سازمان‌ها و نهادها، آینده‌ای خطرناک را برای کشور رقم خواهد زد.
 
فرماندار تربت حیدریه تصریح کرد: بعنوان مثال، امسال معاونت امور استان‌ها و مجلس را در سازمان برنامه و بودجه و همچنین معاونت اجتماعی و فرهنگی را بایکدیگر ادغام کردند و این حکایت از آن دارد که حوزه اعتبارات دفاعی، قضایی، و بهداشت و درمان و آموزش و پرورش در یک نهاد ادغام شدند.
 
موهبتی با اشاره به فشار‌ها و لابی گری ها، گفت: در این عرصه وزارتخاته‌هایی که قدرت بیشتری داشته باشند بودجه و اعتبارات بیشتری را جذب خواهند و برخی حوزه‌ها مانند ورزش و جوانان مغفول می‌ماند.
 
فرماندار تربت حیدریه بیان کرد: حوزه ورزش و جوانان که نتوانست خروجی خوبی داشته باشد در سال ۸۹ ادغام شدند و یکسال گذشته هم دستور دادند تا تفکیک شوند، اما عملا هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.
 
وی همه این سخنان را به این دلیل بیان کرد که برای حل مشکلات در حوزه مختلف و بخصوص ورزش و جوانان منتظر کمک دولت نباشند و همه با ابتکار عمل خود و مشارکت‌های مردمی و خیرین بتواتیم گامی موثر برای ورزش شهرستان برداریم.
 
وی با بیان اینکه باید نگاه منطقی و با برنامه برای هیئت‌های ورزشی داشته باشیم، افزود: باید دیگران را وادار کرد تا بر مدار برنامه ریزی ما حرکت کنند، البته این برنامه ریزی کارشناسی شده و با سیر مراحل قانونی نتیجه مطلوب خواهد داد تا کی باید شعار بشنویم.
 
زیر ساخت‌های ورزشی در شان مردم نیست
 
رئیس هیئت تکواندو تربت حیدریه در این نشست گفت: هر سال جلسات مختلفی پیرامون مشکلات حوزه ورزش با مسوولان برگزار می‌کنیم و تنها خروجی آن شعار است و جامعه ورزش در حسرت یک عمل مانده است.
 
مهدی ذاکری افزود: سالن‌های ورزشی شهرستان متعلق به دوران قبل از انقلاب و در حال تخریب است و کسی صدای ما را نمی‌شنود و چه خوب است بجای اینکه این همه مسجد و حسینیه ساخته می‌شود به حوزه ورزش و سلامت جامعه اهمیت داده شود.
 
وی بیان کرد: به دلیل اینکه خوابگاه و زیر ساخت مناسب نداریم نمی‌توانیم میزبانی مسابقات استانی و متطفه‌ای را برای این شهر بگیریم و این در حالی است که مشهد بعنوان مرکز استان میزبانی مسابقات را از ما سلب کرده است.
 
ارتباط بین بخشی در تربت حیدریه ضعیف است
 
رئیس هیئت تیراندازی تربت حیدریه با انتقاد از عدم هماهنگی بین بخشی در این شهرستان، اظهار داشت: این ناهماهنگی‌ها کاری کرده که تاکنون نتوانستیم با این همه منابع برای هیئت تیراندازی یک سایت داشته باشیم و به ناچار برای مسابقات استانی باید به شهر همجوار کاشمر برویم.
 
مهدی غلامی خاطر نشان کرد: به جای اینکه صنایع و معادن شهرستان برای مردم و حوزه ورزش و فرهنگ فایده‌ای داشته باشد تنها گرد و غبار حاصل از فعالیت آنان نصیب ما می‌شود و هیچ سودی از این ظرفیت‌ها به جامعه ورزشی نرسیده است.
 
برای تامین امنیت مسابقات باید به نیروی انتظامی هزینه بپردازیم
 
رئیس هیئت فوتبال تربت حیدریه گفت: در شرایطی که بسیاری از مسابقات مختلف در شهرستات‌های همین استان برگزار می‌شود و هیچ هزینه‌ای برای تامین امنیت نمی‌پردارند، اما این موضوع در تربت حیدریه وارونه است و هیئت‌های ورزشی باید برای تامین امنیت مسابقات به نیروی انتظامی هزینه پرداخت کنند.
 
سید احمد رضوی با بیان اینکه سالانه ۱۰ میلیون تومان برای تامین امنیت مسابقات فوتبال و فوتسال به نیروی انتظامی هزینه پرداخت می‌شود، گفت: با توجه به منابع محدود و مظلوم ماندن حوزه ورزش مسوولان تدبیر کنند و برخی هزینه تراشی‌ها را از حوزه ورزش حذف کنند.
 
صادق پور اظهار داشت: مهمترین پاشنه آشیل آسیب‌های اجتماعی جوانان هستند و ابن در حالی است که افراد دهه ۴۰ و ۵۰ برای جوانان دهه نودی تصمیم گیری می‌کنند و در نهایت منجر به نتیجه نمی‌شود.
 
وی با بیان اینکه سمن‌ها قرار بود بازوی توانمند دستگاه‌های اجرایی باشند، افزود: برای به سرانجام رساندن طرح کارتن خواب‌ها نزدیک به دوماه است در بروکراسی اداری هستیم و تقاضا داریم تا دستگاه‌های اجرایی با این نهاد مردمی و خودجوش همکاری کنند.
 
در پایان این نشست از نشریه الکترونیکی اداره ورزش و جوانان رونمایی شد. در شهرستان تربت حیدریه بالغ بر ۱۵ هزار ورزشکار در ۳۲ هیئت ورزشی فعالیت می‌کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها