در گفتگو با کار آفرین بسیجی/

مسئولین بحث اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند/ در جهت اشتغالزایی جوانان این مرز و بوم تلاش نمایند

کد خبر: ۸۹۴۳۳۹۵
|
۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، بسیج سازندگی ناحیه روح الله یزد اقدام به حمایت مالی با اختصاص تسهیلات از یک واحد سالن پرورش بلدرچین که توسط یک جوان سی و یک ساله یزدی احداث شده است؛ نمود که گفتگویی به شرح ذیل با این جوان داشته ایم.
لطفاً خودتان را معرفی نمایید؟
اینجانب علیرضا اسودی هستم. متولد سال ۱۳۶۵، در دهستان دهشیر زندگی می‌کنم. تحصیلات کارشناسی حسابداری را در دانشگاه پیام نور مهریز گذرانده ام و چهار سال در زمینه‌های حسابداری و انبارداری شرکت‌ها فعالیت نموده ام. شغل بنده حسابداری است و این کار را برای اوقات فراغتم انجام می‌دهم وبا توجه به اهمیت اقتصاد مقاومتی و تأکید مقام معظم رهبری در این مطلب و مساعدت سپاه نیاز دیدم که بتوانم برای کشورم خدمتی کنم و به نوعی مصرف کننده نباشم و دو سال پیش یک سالن پرورش بلدرچین در دهستان دهشیر احداث نمایم.
لطفاً در خصوص ویژگی‌ها و خصوصیات این محصول توضیحاتی بفرمایید؟
گوشت این محصول خاصیت دارویی دارد و از نظر طب سنتی فوق العاده طبعش گرم می‌باشد و تخم این پرنده هم سرشار از امگا سه می‌باشد و فاقد کلسترول می‌باشد. مخصوصاً برای خانم‌هایی که از نظر بارداری مشکل دارند مصرف این محصول توصیه می‌شود. یکی از محاسن این پرنده، این است که مقاوم‌ترین پرنده است و مقاومت بالایی در برابر بیماری‌ها دارد. یکی از محاسن دیگر این پرنده کم خرج بودن این پرنده است.
لطفاً توضیحات بیشتری در خصوص کارگاهی که احداث کرده اید بدهید؟
این سالن پرورش بلدرچین به مساحت هشتاد متر مربع با ظرفیت پنج هزارقطعه بلدرچین می‌باشد که روزانه بالغ بر چهارهزار تخم خوراکی به عمل می‌آوریم و دو ماه یکبار حدود چهارصد کیلو گوشت بلدرچین به فروش می‌رسد که بصورت ماهانه درآمدی بطور متوسط سی میلیون ریال درآمد دارد. لازم به ذکر است که این کار مثل فعالیت‌های دیگر نیاز به تخصص و مهارت کافی دارد که اگر فردی خواست اینکار را شروع کند باید حتماً بصورت عملی در محل پرورش بلدرچین کار نماید تا کمتر ضرر کند و با خلق و خوی پرنده آشنا شود؛ و اول باید از تعداد کم شروع کرد و بعد کم کم تعداد پرنده‌ها را افزایش داد.
لطفاً در خصوص میزان رضایت خود از وام بسیج سازندگی بگویید و چه پیشنهادی در این خصوص دارید؟
میزان این وام خیلی کم است پیشنهاد بنده این است که با توجه به شرایط اقتصادی کنونی مبلغ وام افزایش پیدا کند تا جوان‌ها بیشتر رغبت پیدا کنند به سمت این کار، ولی همین مبلغ کم برای ما تا حدی کار گشا بود.
اگر حرف یا صحبت پایانی دارید که لازم است مسئولین از آن اطلاع پیدا کنند لطفاً بفرمایید؟
لازم است صدا و سیما و جراید، سایت‌ها و ... تبلیغات گسترده‌ای در زمینه تبلیغات برای مصرف شهروندان انجام شود چرا که از نظر تغذیه‌ای سالم‌ترین غذا است. بطوریکه پزشکان تغذیه از آن به عنوان بمب انرژی یاد کرده اند و به مراتب از تخم مرغ‌هایی که در مغازه‌ها و سوپرمارکت‌ها به فروش می‌رسد سالم‌تر است. گوشتش هم خیلی خاصیت دارد. نکته دیگر بحث بازاریابی محصول است، چون تولیدش کاری ندارد و اصل مطلب پخش و بازار فروش آن است. موقعی بود که بنده برای فروش محصولات مجبور بودم که محصولات خود را با نازلترین قیمت به فروش برسانم و مشکلی که الان در جامعه ما است که تولید کننده از تولیدش سودی نمی‌برد و واسطه بیشتر سود می‌برد و به همین خاطر است که بیشتر مردم علاقه‌ای به تولید ندارند.
در پایان از سپاه و بسیج در خصوص حمایت مالی از کارگاه‌های تولیدی تشکر می‌کنم و از دولتمردان تقاضا دارم که بحث اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند و در جهت اشتغالزایی جوانان این مرز و بوم تلاش نمایند.
ارسال نظرات