خبرهای داغ:
لاله افتخاری:

زیارت اربعین باعث تحول در زندگی افرادمی‌شود

لاله افتخاری ضمن تشریح فعالیت های معاونت امور بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین، با بیان اینکه باید خودمان را خدمت گزار زائران و خادمان ائمه(ع)، بدانیم گفت: اربعین باعث تحول افراد می شود.
کد خبر: ۸۹۴۳۴۸۱
|
۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، لاله افتخاری، عضو نظارت و ارزیابی شورای توسعه فرهنگ قرآنی و معاون امور بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین  با اشاره به انجام فعالیت های این کارگروه گفت: شورای راهبری فعالیت های بانوان ذیل کمیته فرهنگی آموزشی اربعین جهت تعمیق فرهنگ اربعین با استفاده از ظرفیت جامعه زنان دنیا و رسالت آنها اقدام به اعزام گروهی متشکل از مبلغین، اساتید قرآنی، حوزیان به پیاده روی اربعین کرده است.

وی در خصوص مفهوم و معنای این حماسه حسینی افزود: اربعین تنها یک روز نیست بلکه فرهنگ اربعین باید در کل سال ساری و جاری باشد. با این اوصاف انتظار زندگی زینبی از هر خانواده ای می رود.

افتخاری در خصوص استفاده هر چه بیشتر بانوان از فعالیت های این کمیته اظهار کرد: ما در طول پیاده روی  با برگزاری نشست های تخصصی سعی در پرداختن به مسائل گفته نشده از این حماسه عظیم و معنوی  با استفاده از مبلغین و حوزویان را داریم.

این بانوی فعال با تاکید بر برپایی نشست تخصصی نقش مدیریتی حضرت زینب از عاشورا تا ارربعین در دانشگاه شاهد تصریح کرد: ما باید بیبنیم حضرت زینب(س) چگونه توانمند و نقش آفرین بوده و چطور خانواده مکتب وحی دختری را تربیت می کند تا در شرایط سخت مدیریت بحران کرده و به جای اینکه اسارت بر ایشان تأثیر بگذارد دشمن و اذهان خواب رفته را از خواب غفلت بیدار می کند به نحوی که در همان زمان تا موعد اربعین، صفحه روزگار خود ورق خورده و مردمان از پایکوبی به عزاداری پرداختند.

وی با اعلام برگزاری ۲۱ نشست تخصصی در حوزه و دانشگاه ادامه داد: نشست های علمی تخصصی بیش از اربعین در ۲۱ دانشگاه و حوزه های علمیه  از جمله دانشگاه ادیان و دانشگاه اهل بیت برگزار خواهد شد.

افتخاری در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر برگزاری نشست ها برای مخاطب غیر ایرانی و عرب زبان افزود: ما با فعالیت های فرهنگی و نشست های تخصصی محتوا تولید کرده و می توانیم آنها را ترجمه و در همایش های بین المللی ارائه دهیم. همچنین در خصوص ارائه نشست ها نیز سه تن از اساتید نجف و کربلا در نشست های تخصصی در موسم اربعین شرکت خواهند کرد.

معاون امور بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین با اشاره به جزییات این اقدامات افزود: گروهی از مبلغین اعزامی در مکان های مخصوص بانوان به آموزش فرقه شناسی و بایدها و نبایدها و مشاوره های خانواده و پاسخگویی به شبهات می پردازند. همچنین اجرای گروهی متشکل از اساتید قرآنی با ارائه همخوانی قرآن در نشست های علمی تخصصی از دیگر اقدامات گروه بانوان خواهد بود.

وی در پایان در توصیه ای به زوار مراسم اربعین گفت: قبل از اربعین ما خودمان فکر کنیم به مهمانی چه کسی می رویم در حالی که باید خودمان را خدمت گزار زائران دیگر و خادمان حرم حضرت علی(ع) و امام حسین(ع) بدانیم در واقع اربعین آغاز زندگی و تغییر و تحول در زندگی هر فرد است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها