خبرهای داغ:
از بین 227شاعر آیینی کشورهای روسیه، پاکستان، افغانستان، یمن و ایران؛
ابراهیم قبله آرباطان از شاعران بسیجی آذربایجان شرقی مقام برتر پنجمین کنگره بین المللی «بانوان عاشورایی» را از آن خود کرد.
کد خبر: ۸۹۴۳۴۹۸
|
۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان، مسئول آفرینش های ادبی حوزه هنری آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: ابراهیم قبله آرباطان، از شاعران بسیجی و متعهد حوزه هنری استان مقام برتر پنجمین کنگره بین المللی بانوان عاشورایی در مشهد کسب کرد.

وحید آقاکرمی ادامه داد: در این دوره محورهای کنگره علاوه بر محور های اصلی حماسه آفرینی بانوان عاشورایی و بانوان انقلاب اسلامی، شامل مسایل روز جهان اسلام همچون شهدای مدافع حرم، مردان حماسه آفرین جهان اسلام و استکبار ستیزی بود.

وی خاطر نشان کرد: 500 اثر از 122بانوی شاعر و 105شاعر آقا به دبیرخانه کنگره فوق ارسال شده بود و شاعرانی از کشورهای روسیه، پاکستان، افغانستان و یمن به این فراخوان لبیک گفتند که از میان ابراهیم قبله آرباطان مقام برتر پنجمین کنگره بین المللی بانوان عاشورایی را از آن خود کرد.

این کنگره بین المللی توسط بنیاد آیه های ایثار و تلاش و با مشارکت مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و مرکز تشکل های شاهد و ایثارگر با حضور شاعرانی از کشورهای ایران، یمن، سوریه، افغانستان و پاکستان برگزار شد.

ارسال نظرات