رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ۷ هزار و ۹۵۰ کودک از زوار پاکستانی اربعین علیه فلج اطفال در استان واکسیناسیون شدند
کد خبر: ۸۹۴۳۵۱۳
|
۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
محمود رضا میری در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: در حال حاضر در پایانه مرزی میرجاوه ۲ آمبولانس و یک دستگاه کانکس مدیریت بحران به همراه تیم پایش مرزی مستقر است.

وی افزود: زائران پاکستانی در بدو ورود از نظر بیماری‌های واگیر غربالگری می‌شوند و با توجه به وجود بیماری «مالاریا» در این کشور برای این بیماری از آن‌ها نمونه برداری می‌شود.

وی ادامه داد: از همین رو از ابتدای این طرح تاکنون ۷ هزار و ۹۵۰ کودک پاکستانی علیه بیماری فلج اطفال واکسیناسیون و ۴۳۵ نفر نیز ویزیت سرپایی شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در زائرسرای امام رضا (ع) نیز ۲ دستگاه آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس مستقر است که تاکنون خدمات فوریت‌های پزشکی به ۳۳۷ نفر به صورت سرپایی ارائه شده است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده سم پاشی، گندزدایی و نمونه برداری از آب‌های زائرسرا نیز به صورت دوره‌ای انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: کاروان‌های زوار پاکستانی تا استان‌های همجوار پوشش امدادی جاده‌ای می‌شوند و استان‌های همجوار نیز در شرایط بحرانی به عنوان استان‌های معین به ما کمک رسانی می‌کنند.
ارسال نظرات