انتقاد استاندار از برخوردها و رفتارهاي خشن مسئولين پاكستان با زوار كشورشان

استاندار سيستان و بلوچستان با انتقاد از برخوردها و رفتارهاي خشن مسئولين پاكستان با زوار كشورشان گفت: اين موضوع را بصورت جدي پيگيري كرده ايم و در نشست هاي آتي با مقامات دولتي پاكستان اين موضوع را بصورت جدي متذكر خواهيم شد
کد خبر: ۸۹۴۳۵۲۱
|
۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی در بازدید از روند پذیرش زوار پاکستانی أربعین سرعت ونظم در ارایه خدمات به زائرین را خواستار شد و بر حفظ کرامت انسانی آنان تاکید کرد.

وی خدمت به این زائرین که زائر مشهد و قم و عتبات عالیات هستند برای خادمین افتخار بزرگی است که خادم الائمه هستند.

هاشمی با بیان اینکه نفس و قدوم زائرین برای استان متبرک است، افزود: میرجاوه به عنوان یک شهر سنی نشین اولین منزل زائرین پاکستانی به کشور است که مورد استقبال و میزبانی مردم میرجاوه قرار می‌گیرند و بایستی در این اخوت و همدلی، برای رفع تشنگی زمین و بارش. رحمت الهی دعا کرد.

استاندار بر حضور مستمر نمایندگان تام الاختیار دستگاه‌های متولی در میرجاوه تا زمان اعزام همه‌ی زائرین تاکید کرد و ارزان سازی و ارزش گذاری خدمات را خواستار شد.

وی همچنین از تلاش‌های صورت گرفته برای پذیرش زوار از طریق مرز‌های جنوب استان در سال‌های آتی خبر داد و افزود: با اجرای این طرح، تمرکز و افزایش تعداد زوار در مرز میرجاوه از بین می‌رود.

به گزارش ایسنا، از ابتدای مهرماه تا کنون حدود ٣٨ هزار زائر پاکستانی عاشق آستان بوسی حرم ائمه اطهار و عتبات عالیات از مرز میرجاوه عازم کربلای معلی شده اند.

طی دو هفته گذشته ١٧ هزار و ٤٩٠ زائر پاکستانی، خدمات بهداشتی درمانی شامل واکسیناسیون فلج أطفال و معاینات پزشکی دریافت کرده اند.

پایانه مرزی میرجاوه در مجاورت شهر مرزی تفتان پاکستان قرار دارد که علاوه بر صادرات و واردات کالا در آن، مسافرین و توریست‌های مذهبی از آن تردد می‌کنند.
ارسال نظرات