خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه مطرح کرد:
مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه از اعزام ۹۶۰۰ نفر در قالب ۵۶۶ گروه جهادی به مناطق محروم استان کرمانشاه طی امسال خبر داد.
کد خبر: ۸۹۴۳۵۹۲
|
۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، حسین قبادی بصیر در نشست خبری با خبرنگاران با موضوع راهکارهای بهبود کسب و کار و توسعه اشتغال در استان و اطلاع رسانی در خصوص طرح های زودبازده اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: از جمله وظایف بسیج سازندگی مدیریت و اقدام و عمل جهادی و تردیج فرهنگ جهاد در جامعه است.

 

وی افزود: بسیج سازندگی در راستای محرومیت زدایی و کمک به حل مشکلات در مناطق دور افتاده ورود پیدا کرده و در عرصه های سلامت، عمرانی و ... فعالیت های چشمگیری را انجام می دهد.

 

اعزام ۵۶۶ گروه جهادی به مناطق محروم استان کرمانشاه

 

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه یادآور شد: امسال بیش از ۹۶۰۰ نفر در قالب اردوهای جهادی به مناطق محروم اعزام شدند.

 

وی افزود: این افراد در قالب ۵۶۶ گروه جهادی بودند که فعالیتهای مختلفی را در راستای محرومیت زدایی انجام دادند.

 

قبادی بصیر اظهار داشت: همچنین حدود ۳۶۰۰ بسته لوازم التحریر با همکاری کمیته امداد در ابتدای سال تحصیلی بین مدارس محروم تقسیم کردیم.

 

هزینه کردن ۱۲ میلیارد تومان برای روستاهای محروم استان کرمانشاه

 

وی با بیان اینکه عمق محرومیت در بسیاری از روستاها و مناطق حاشیه ای بسیار بالاست، بیان داشت: از سال ۹۲ تا ۹۴ از سوی قرارگاه محرومیت زدایی سپاه بیش از ۱۲ میلیارد برای روستاهای محروم هزینه شد.

 

قبادی بصیر محرومیت زدایی را نسبت به نیازمندیهای روستائیان در اولویت دانست و افزود: در این زمینه سپاه در روستاها نسبت به افتتاح مسجد، پل ارتباطی و ... و پروژه های کوچک اقدام می کند.

 

اجرای ۶۵۲ طرح محرومیت زدایی در استان کرمانشاه

 

وی یادآور شد: طی ۶ ماهه نخست امسال حدود ۳۲ طرح و پروژه خرد و کوچک محرومیت زدایی با اعتبار ۲ میلیارد تومان در استان کرمانشاه اجرایی شده است و در نظر داریم تا پایان سال حدود ۶۵۲ طرح دیگر با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در استان اجرا کنیم.

 

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه همچنین گفت: تا پایان امسال حدود ۶۷ واحد مسکن مهر افرادتحت پوشش بهزیستی در قالب خانه نیازمندان توسط بسیج سازندگی تکمیل خواهد شد.

 

احداث ۳۰۰ واحد خانه نیازمند در استان کرمانشاه

 

قبادی بصیر در ادامه افزود: تا پایان ۶ ماهه سال ۹۷ در نظر است حدود ۳۰۰ واحد خانه نیازمند دیگر برای نیازمندان احداث کنیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به کمک در راستای ریشه کنی بیسوادی اشاره کرد و گفت: حدود ۱۵۰۰ نفر از افراد بیسواد را تحت پوشش قرار دادیم که ۸۵۲ نفر از آنها موفق به قبولی در آزمون شدند.

ارسال نظرات