خبرهای داغ:
رئیس کمیته فرهنگی- آموزشی ستاد اربعین قزوین:

همه مسئولین برای به نمایش گذاشتن شکوه اربعین حسینی آماده‌اند

رئیس کمیته فرهنگی- آموزشی ستاد اربعین استان قزوین اذعان کرد: همه مسئولین استانی و کشوری برای به نمایش گذاشتن شکوه اربعین حسینی و ارائه هرچه بهتر خدمات به زائران با یکدیگر بسیج شده‌ و انتظار می‌رود که زائران حسینی حداکثر همکاری را با مسئولین داشته باشند.
کد خبر: ۸۹۴۳۶۲۴
|
۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳

حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی رئیس کمیته فرهنگی- آموزشی ستاد اربعین استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در خصوص اهمیت حضور حداکثری در پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: خوشبختانه پیاده‌روی اربعین امروز به یک برند جهانی تبدیل شده است.
وی تصریح کرد: امروز اقشار مختلف با مذاهب گوناگونی چون شیعه، سنی، کلیمی و یهودی از سراسر جهان در بحث پیاده روی اربعین حسینی شرکت می‌کنند.
این مسئول ابراز داشت: ندا و طنین صدای اباعبدالله‌الحسین(ع) که فریاد " هیهات من‌الذله " سر دادند هنوز به گوش می‌رسد لذا ما همه ساله شاهد هرچه باشکوه تر برگزار شدن همایش پیاده‌روی اربعین هستیم.
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین تشریح کرد: مردم ما عاشق اهل بیت و به‌ویژه امام حسین(ع) هستند و با جان و دل از همایش پیاده‌روی اربعین حسینی استقبال می‌کنند لذا شایسته است همه مردم و مسئولین به نحو شایسته از این ظرفیت استفاده کنند.
نعمت‌اللهی با اشاره به تعداد جمعیت شرکت کننده در پیاده‌روی اربعین تبیین کرد: پارسال حدود 2میلیون و 300 هزار زائر اربعین حسینی داشتیم و امسال انتظار می‌رود این رقم به 2میلیون و 500 هزار نفر افزایش پیدا کند و از این میان حدود 20هزار را زائران استان قزوین تشکیل می‌دهند.
رئیس کمیته فرهنگی- آموزشی ستاد اربعین استان قزوین مطرح کرد: همه مسئولین استانی و کشوری برای به نمایش گذاشتن شکوه اربعین حسینی و ارائه هرچه بهتر خدمات به زائران با یکدیگر بسیج شده‌ و از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌اند.
وی در ادامه به تبیین وظایف زائران حسینی پرداخت و گفت: انتظار می‌رود که زائران حسینی حداکثر همکاری را با مسئولین داشته و با در دست داشتن ویزا و از مبادی قانونی و ذی‌صلاح اقدام به خروج از کشور را داشته باشند و به فرهنگ و آداب و رسوم کشور میزبان توجه کافی داشته باشند.
این مسئول پیاده‌روی اربعین را عملی سیاسی- عبادی عنوان کرد و گفت: لازم است زائرین حسینی از این ظرفیت استفاده کرده و با خلوص وارد این عمل سیاسی و عبادی شده و قدم های خوب و شایسته‌ای در این راه بردارند.
رئیس کمیته فرهنگی- آموزشی ستاد اربعین استان در خاتمه خاطرنشان کرد: برای داشتن سفری خوب و ایمن لازم است که زائرین مسائل دینی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها